کد خبر: ۳۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 20 May 2015
رئیس شورای توسعه قرآنی کشور با بیان اینکه استان البرز ظرفیت بی‌نظیری در حوزه قرآن و مفاهیم آن دارد،گفت: این استان با این پتانسیل می‌تواند قطب قرآنی کشور شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت الاسلام‌والمسلمین حمید محمدی در اولین همایش مدیران و فعالان قرآنی کشور که عصر امروز در  مرکز همایش‌های موسسه رازی برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز از ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه قرآنی بهره می‌برد.
وی افزود: پتانسیل‌های این استان به اندازه‌ای است که می‌تواند با برنامه‌ریزی و هدایت نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.
حجت الاسلام محمدی در مورد از بین بردن بی‌سوادی قرآنی در کشور و اقدامات شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی بیشترین سرمایه‌گذاری را در مورد از بین بردن بی‌سوادی قرآنی در کشور انجام داده است.
وی افزود: 49 درصد بودجه قرآنی در اختیار شورا برای آموزش عمومی در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در مورد اقدامات دستگاه‌ها برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در کشور گفت: دستگاه‌ها باید تمام هم‌ و‌ غم‌شان را برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در حوزه قرائت به کار بگیرند.
وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه حفظ قرآن تاکید کرد: در حوزه حفظ با توجه به راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری، 10میلیونی که ایشان مدنظر داشتند باید ظرف 20 سال آینده نهایی شود.
حجت الاسلام محمدی درمورد حوزه مفاهیم تصریح کرد: در این حوزه سیاست‌گذاری 15 میلیونی داریم که آشنایی با کلیات مفاهیم هم ان‌شاءالله بین 10 الی 20 سال باید محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در مورد ظرفیت‌های استان البرز گفت: در استان البرز با توجه به ظرفیت سطح بالای فرهنگی امید می‌رود که کمتر از سه الی چهار سال آینده بی‌سوادی قرآنی را از بین ببریم و گام‌هایی جدی به سمت حفظ مفاهیم و تدبر در قرآن برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار