مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تا پایان امسال موزه شهرستان نی‌ریز به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:مصیب امیری عصر امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه میراث فرهنگی استان فارس اظهار داشت: در هفته میراث فرهنگی امسال توسط فعالان این حوزه برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نمابیشگاه تخصصی، نمایشگاه اشیا مرمت شده در موزه‌ها، آموزش دانش‌آموزان و آشناسازی آنان با مسائل میراث، نشست تخصصی در سه حوزه ثبت آثار تاریخی، حفاظت از آثار تاریخی و چگونگی تعیین حریم آنها برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان فارس پنج پروژه موزه‌ای مورد بررسی قرار گرفت افزود: اعتبارات آن در سال 94 و 95 اختصاص داده می‌شود که دو مورد باغ موزه مشاهیر و موزه پاسارگاد در اولویت میراث فرهنگی استان فارس قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه تا پایان سال 94 موزه شهرستان نی‌ریز به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از موزه شهرستان‌های آباده، نورآباد و بوانات نیز در سفر هیئت دولت به استان فارس مصوب شد که تا پایان سال 94 و 95 به بهره‌برداری می‌رسند.

امیری به تشریح طرحی پرداخت که در آن هر یک از شهرستان‌های استان فارس دارای یک موزه تاریخی باشند تصریح کرد: سعی بر این است که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان در آن موزه به نمایش درآید و در برخی از شهرستان‌ها صنایع دستی و در برخی دیگر موارد مربوط به مردم‌شناسی و برخی آثار تاریخی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 50 کارگاه مرمتی در حال حاضر در استان فارس فعالیت دارند عنوان کرد: در اجرای پروژه‌های مرمتی مهم‌ترین آثار هر شهرستان در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه در هفته آینده نخستین نشست هیئت امنای مجموعه تخت‌جمشید برگزار می‌شود بیان کرد: تلاش بر این است که مجموعه‌های سعدیه و حافظیه نیز به صورت هیئت امنایی مدیریت شود.

امیری با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزنده‌ای که امسال انجام شد واگذاری 44 خانه تاریخی استان فارس در بافت تاریخی شیراز به شهرداری شیراز بود اظهار داشت: شهرداری شیراز در زمینه مرمت، تکمیل و حفظ و نگهداری خانه‌های میراثی در بافت تاریخی شیراز با میراث فرهنگی استان فارس همکاری می‌کند.

وی از آغاز به کار مجدد پایگاه‌های بافت تاریخی شیراز خبر داد و افزود: با فعالیت دوباره این پایگاه‌ها رونق خاصی به مرمت بناهای خاص داده می‌شود و با مشارکت اداره اوقاف استان فارس و شهرداری شیراز مسجد جامع عتیق، مسجد وکیل، مدرسه خان و برخی بناهای تاریخی شیراز مرمت می‌شود.

به گزارش تسنیم، از 27 نفر از پیشکسوتان و فعالان حوزه میراث فرهنگی استان فارس تجلیل شد.

برچسب ها: حافظ ، سعدی ، موزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار