مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور:
مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های غنی در حوزه میراث‌فرهنگی است ومنظر فرهنگی اورامانات شانس بالایی برای ثبت‌جهانی دارد.
کد خبر: ۴۰۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 29 March 2017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک دکتر فرهاد نظری در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور معاون رییس جمهور در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد  اظهارکرد: به‌عنوان مثال گودین تپه با ۵ هزار سال قدمت شاخص کاوش‌های باستان‌شناسی در کشور است و به‌تنهایی قابلیت ثبت‌جهانی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: منظر فرهنگی اورامانات شانس بالایی برای ثبت‌جهانی دارد و با برنامه‌ریزی برای ثبت‌جهانی این اثر هم استان کرمانشاه و هم استان کردستان بهره خواهند برد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور تصریح کرد:گوردخمه‌های استان کرمانشاه، تکیه معاون‌الملک، که یکی از بناهای تاریخی منحصربه‌فرد شیعه است،ـ در کنار تپه سراب و کتیبه بیستون نشان‌دهنده اهمیت فرهنگی‌تاریخی استان کرمانشاه است.

به گفته این مسئول:محور ساسانی استان کرمانشاه که از معبد آناهیتا شروع می شود و تا قصرشیرین ادامه دارد نیز توانایی ثبت در آثار جهانی یونسکو را داردواین استان از هر نظر در ابعاد تاریخی منحصر به فرد است و نیاز داردکه مسئولین این استان نگاه ویژه تری به آن داشته باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار