با حضور مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان
تابناک: هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان سمیرم با حضور مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حمام تاریخی خانعلی سمیرم افتتاح شد‌.
کد خبر: ۴۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 31 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در آئین گشایش موزه سمیرم اظهار داشت: بسیار خرسند هستم که همگی شما فرهیختگان با نام ارزشمند میراث فرهنگی در این مکان تاریخی حضور یافتید.

وی افزود: بدون شک امسال تقارن هفته میراث فرهنگی و اعیاد ماه مبارک شعبان نوید بخش ایام خوبی برای میراث‌بانان این سرزمین در امسال است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: امروز زیبائی‌های شهرستان سمیرم برکسی پوشیده نبوده، روی همین اصل این شهرستان به سرزمین هزار چشمه معروف است، بنابراین جاذبه‌های طبیعی بی‌بدیل آن در کنار جاذبه‌های تاریخی‌، شرایط مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: برای توسعه گردشگری در این شهرستان در وهله نخست نیاز به ایجاد یک ساختار قوی و منسجم در حوزه‌های ماموریتی سازمان در شهرستان داریم تا از طریق آن بتوانیم تحولات خوبی را در حوزه‌های ماموریتی سازمان در این شهرستان رقم بزنیم.

اللهیاری به نیاز این شهرستان به فضاهای تاریخی همچون موزه اشاره کرد و گفت: در صورتی که در شهرستان‌ سمیرم، مدارس قدیمی و یا ساختمان‌های اداری دیگری وجود دارد که هم‌اینک استفاده نمی‌شود، این سازمان از آمادگی لازم برای تغییر کاربری‌، مرمت و تبدیل آن‌ها به موزه برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه ثبت آثار تاریخی شهرستان سمیرم با توجه به وجود آثار تاریخی متعدد، این سازمان از آمادگی لازم برای ثبت ملی حداقل 10اثر تاریخی در شهرستان سمیرم را با همکاری و مساعدت فرماندار و سایر مسئولان شهرستان دارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین در زمینه مرمت آثار تاریخی شهرستان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده خوشبختانه امسال در زمینه مرمت آثار تاریخی در شهرستان سمیرم و تأمین اعتبار با محدودیت خاصی رو به رو نبوده، بنابراین در صورت یاری مسئولان محلی به ویژه شهرداری‌های شهرستان، این سازمان از آمادگی لازم برای اجرای طرح‌های مرمتی به صورت مشارکت با شهرداری‌های شهرستان برخوردار است.

وی در زمینه صنایع دستی نیز با فرهیختگان شهرستان به گفت‌وگو پرداخت و افزود: در زمینه صنایع دستی‌، مردم سمیرم به ویژه عشایر این شهرستان از توان بالقوه فراوانی برخوردار بوده، بنابراین این سازمان از آمادگی لازم برای ایجاد یک پایگاه اعم از تولید‌، آموزش و فروش صنایع دستی در شهرستان برخوردار است.

اللهیاری در زمینه گردشگری نیز خطاب به مسئولان و دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر خوشبختانه بیشترین طرح‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اصفهان متعلق به شهرستان سمیرم بوده، با این حال معتقد هستم با تشویق مردم محلی در کنار سایر سرمایه‌گذاران می‌توانیم گام‌های مؤثری را در زمینه توسعه اقتصادی منطقه مبتنی بر گردشگری برداریم.

به گزارش تسنیم، در ادامه آئین افتتاح موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان سمیرم، محمد نصرتی فرماندار، شهرداران شهرهای مختلف شهرستان‌، بخشداران و سایر مسئولان شهرستان به همراه اعضای تشکل‌هایی دوستداران میراث فرهنگی شهرستان با حضور مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند‌.

موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان سمیرم در حمام تاریخی خانعلی و در کنار مسجد خانعلی متعلق به سده‌های پنجم و ششم هجری قمری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار