مسئول سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: پاسخ ایران به جنگ‌های نیابتی دندان‌شکن و برق‌آسا خواهد بود و اجازه نفس کشیدن به آنها نخواهد داد.
کد خبر: ۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 13 June 2015
تابناک بوشهر: محمد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی فرماندهان بسیج سپاه شهرستان بوشهر، اظهار کرد: استکبار جهانی سیاست‌های مختلفی در راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی شروع کرده که آغاز آن در سوریه و علیه مسلمانان این کشور بوده و در ادامه نیز توسط گروه‌های تکفیری وداعش به عراق و در حال حاضر به یمن کشیده شده است که امکان دارد به دیگر کشورهای منطقه نیز سرایت کند.

رضایی با تأکید بر اینکه پاسخ ایران به جنگ‌های نیابتی دندان‌شکن و برق‌آسا خواهد بود و اجازه نفس کشیدن به آن‌ها نخواهد داد، ادامه داد: دشمن در حال تقویت گروه‌های تکفیری در نقاط مختلف منطقه برای مقابله با مسلمانان و تشیع است.

وی با اشاره به اینکه داعش یک تفکر انگلیسی بوده و در راستای طرح‌های انگلیس فعالیت می‌کند و از بقیه گروه‌های اسلامی کاملاً تفاوت فکری و عقیدتی دارد، بیان کرد: حضور و فعالیت حزب‌الله در معادلات سوریه چشم‌گیر شده است.

مسئول سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه یمن برای مسلمانان جهان مهم است، تصریح کرد: یمن 50 سال تحت سیطره عربستان بوده و علی‌رغم اینکه از ذخایر بزرگ نفتی برخوردار بوده و می‌توانستند استفاده کنند اما فقیر ماندند.

رضایی با اشاره به اینکه بالغ‌بر 85 درصد سرزمین‌های یمن در دست مردم یمن است، تصریح کرد: آل سعود در حمله به یمن در حوزه‌های زمینی و نظامی شکست‌های زیادی متحمل شده و عملاً باخته‌اند.

وی بابیان اینکه درگیری‌های شدیدی در دربار آل سعود وجود دارد و آن‌ها اگر  جنگ با یمن را ادامه می‌دهند برای این است که این جنگ ازلحاظ حیثیتی برای آن‌ها مهم است، یادآور شد: در درگیری‌های یمن قضیه باید در مذاکرات یمنی حل شود و مردم یمن خودشان مشکلات کشورشان را حل کنند نه با دخالت بیگانگان.

مسئول سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه شکل جمعیتی یمن معادلات آل سعود و استکبار را به‌هم‌ریخته است، ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و یمن پیروز شده و دشمن نمی‌تواند با زور و قدرت نظامی جلوی این تفکر بگیرد.

رضایی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: نباید مواضع انفعالی در مقابل دشمن گرفت و همچنین باید در عرصه دیپلماسی باروحیه انقلابی و اعتماد به نصرت الهی و حمایت مردم حرکت کرد. نباید به دشمن خوش‌بین باشیم وگرنه  لطمه خواهیم خورد.

وی بابیان اینکه مذاکرات هسته‌ای به نکات حساس و حیاتی خود رسیده است، خاطرنشان کرد: زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب مذاکرات را با چالش جدی مواجه کرده است امروز غربی‌ها به دنبال این هستند که ما از حداقل خطوط قرمزمانمان بگذریم این نشان‌دهنده افکار پلید و خوی استکباری آن‌هاست.

مسئول سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در مذاکرات فصل‌الخطاب است، ادامه داد: ذکر بازجویی و بازرسی از دانشمندان هسته‌ای و نظامی ایران از سوی غرب که یک نوع عینی زیاده‌خواهی آن‌هاست مذاکرات را با چالش مواجه کرده است.

رضایی تأکید کرد: تا زمانی که اعتقاد به امام زمان، ظهور و اینکه آینده جهان در دست مسلمانان و جهان اسلام است، باشد جنگ بین ما و استکبار خواهد بود.

وی تأکید کرد: نباید همه‌چیز را به مذاکرات ختم کنیم پس در اظهارنظرها باید دقت کرد تا دشمن سوءاستفاده نکند.

مسئول سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اتفاقات شهر برازجان، افزود: امروز بعضاً اتفاقاتی می‌افتد که انسان شرمنده می‌شود چراکه این بنر که محتوا و موضوع آن اجازه نمی‌دهیم به مراکز نظامی ما بازدید شود، سخن مقام معظم رهبری بود.

رضایی با تأکید بر اینکه کجای این بنر برخلاف منافع هسته‌ای است، اضافه کرد: جالب و بدتر از این حرکت به حرف قانع نشده و بیانیه رسمی در حمایت از حرکت زشت خود می‌دهند.

وی بابیان اینکه یک مدیریت مجموعه‌ای در نظام اسلامی و در یک شهرستان محتوای بنر را برخلاف منافع بداند جای تأسف است، تأکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در طول زمان راهبرد و فصل‌الخطاب است.

مسئول سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری باید تقویت شود و اگر به‌خوبی تقویت شود مردم خود می‌دانند چه بکنند و به چه سمتی حرکت کنند، گفت: غربی‌ها اصلاً قابل‌اعتماد نبوده و فضا و شرایط باید طوری فراهم شود که مردم آگاهی بخشی شده که مذاکرات به چه سمتی می‌رود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار