فرماندار کرمانشاه گفت:مشارکت مردم و اهالی روستاهاى حوضه های رزین و آهوران از توابع بخش هاى بيلوار و فيروزآباد در پیشرفت و تحقق اهداف پروژه بین المللی منارید بسیار مهم است
کد خبر: ۴۷۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 09 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه در جلسه کمیته مدیریت حوضه هاى رزین و آهوران در پروژه بین المللی منارید ضمن قدردانی از زحمات به عمل آمده از سوی ادارات و نهادها به ویژه اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان و همکاری های خوب بخشداری های بیلوار و فیروز آباد در زمینه تحقق اهداف بین المللی منارید در حوضه های آبریز رزین بیلوار و حوضه آهوران در فیروزآباد اظهار داشت: در این پروژه بین المللی مشارکت مردم و نقش آنها بسیار با اهمیت و اثرگذار است، اگر بتوانیم نقش مردم را پر رنگ و مشارکت آنها را بیشتر کنیم باید آموزش های لازم و مستمر را داشته باشیم.

فضل الله رنجبر با بیان اینکه در پروژه بین المللی منارید در روستاهاى آهوران و رزین باید به توانمند سازی افراد بیاندیشیم، افزود: هرچقدر بتوانیم جامعه زنان، جوانان و مردان روستاى اين حوضه منطقه را توانمند کنیم قطعا بهتر می توانیم اعتماد مردم را جلب کرده و اهداف پروژه منارید را محقق سازیم.

وی گفت:برای جلب اعتماد مردم باید پروژه های خدماتی متناسب با نیازهای اهالی ساکن در این روستاها را به خوبی اجرا کرده، لذا باید هدف گزاری مان در کمیته برنامه ریزی شهرستان به سمت و سویی گسیل داده شود که بااختصاص اعتبارات نیازهای مردم منطقه را رفع کند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص 3 میلیارد ریال جهت ترویج به اداره جهاد کشاورزی شهرستان در سال 96 از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی، گفت: جهاد کشاورزی موظف شد نسبت به اجرای برنامه های ترویجی برای جلب مشارکت مردم با رویکرد توانمند سازی این روستاهادر بخش فیروز آباد و  بخش بیلوار برنامه هایی را تعریف کند.

رنجبر گفت: همچنین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و برخی از ادارات دیگر که می توانند در جهت ایجاد اشتغال و بالا بردن سطح درآمد این روستاها فعالیت کنند برنامه هایی را تعریف کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید در هر روستایی که جزء دو حوضه فیروزآباد و بیلوار هستند افرادی را به عنوان تسهیل گر از جنس خود مردم و از میان خود آنها آموزش داده، که بتوانند به خوبی نکات و اهدافی که مدنظر ماست در سطح این روستاها محقق ساخته و پیش ببرند.


فرماندارکرمانشاه گفت: تازمانی که مردم را آموزش ندهیم و مشارکت جدی آنها را در برنامه ها تعریف نکنیم باید تفکر اینکه فقط دولتی ها می توانند کار کنند از اذهان پاک شود و نقش مردم برای پیشبرد کار پررنگ کنیم زیرا در صورت عدم حضور مردم در پای کارها به هیچ وجه ما دولتی ها موفق نخواهیم شد.

همچنین  دكتر جزى مدیر پروژه بین المللی منارید دراین نشست با بیان اینکه کمیته مدیریت  شهرستان  کرمانشاه برای منارید که با ریاست فرماندار تشکیل می شود در استان کرمانشاه نزدیک به 44 جلسه برگزار کرده است که فرماندار کرمانشاه با جدیت به دنبال مصوبات و اجرای برنامه های این پروژه بوده و تلاش کرده اهمیت مشارکت را به  دیگرشهرستان ها و ادارات عضوستاد  نیز منتقل کند. 

وی تصریح کرد:از این باب که کارها در مناطق مذكور  به شدت دنبال می شود، دبیرخانه نیز تشکیل شده و در جلسات منظم و مصوبات پیگیری میشود و یک اقداماتی در خصوص آموزش سایر ادارات  البته آموزش به معنای انتقال تجربه جا افتاده که فرمانداری کرمانشاه کار خود را بسیار خوب پیش برده و امروز نیز شاهد موفقیت فرمانداري در این پروژه بین المللی نسبت به سايرنقاط هستيم خوشحاليم وكار بايد با جديت ادامه پيدا كند.

لازم بذکر است، مدیر پروژه بین المللی منارید از فرماندار کرمانشاه در پیشبرد اهداف و برنامه های این پروژه،و برگزاری بیش از 44 جلسه و انتقال تجربیات خود به ساير شهرستان ها وأعضاى كميته تقدیر نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار