بازخوانی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مشهد آغاز شد
رحیم‌پور ازغدی در نشست بازخوانی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مشهد با گلایه از برخی جلسات دینی بی‌تاثیر در مخاطب،گفت: در این‌گونه مجالس مدام سخنان تکراری زده می‌شود و ایمان مرده به مردم عرضه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 18 June 2015
عضو شورای انقلاب فرهنگی شب گذشته در سلسله‌جلسات بازخوانی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب که در حسینیه آیت‌ا... سیدجواد خامنه‌ای برگزار شد گفت: عده‌ای ساده‌لوح و مذهبی‌نما با بیان اینکه اگر خداوند بخواهد، جامعه اصلاح می‌شود، از انجام وظایف اجتماعی خود سر باز می‌زنند و تنها به‌دنبال راحت‌طلبی بوده و در مقابل جدال حق و باطل بی‌تفاوت بوده که این افراد از آفت‌های جامعه اسلامی هستند و یکی از مشکلات امروز جامعه ما وجود افرادی است که با توجه به منافع خود، دین را تفسیر می‌کنند.
حسن رحیم‌پور‌ازغدی در این نشست به تببین مشخصه‌های جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: از نظر شیعه، اسلام‌ دین‌ ‌پویایی است که ‌برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد.
وی افزود: برخی بر این باورند که تنها وظیفه عبادت را بر‌عهده دارند و هنگامی که وارد اجتماع می‌شوند، رفتار آن‌ها با غیر‌مسلمانان هیچ ‌تفاوتی ندارد که متاسفانه این افراد در جامعه امروز ما ‌نیز دیده می‌شوند.
رحیم‌پور در ادامه گفت: اگر امروز شاهد برگزاری جلسات دین در کشور هستیم و ‌افراد پس از گذشت چندین سال از حضور در این جلسات هیچ‌چیز‌ جدیدی را نیاموخته‌اند، به این دلیل است که در این‌گونه مجالس مدام سخنان تکراری زده می‌شود و ایمان مرده به مردم عرضه می‌شود که نباید انتظار تاثیر‌گذاری بر مخاطب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حرف‌زدن بسیار آسان است،تاکید کرد: ا هنگامی که موقع عمل می‌رسد، همان کسانی که انجام خیلی از کارها را ناشایست می‌دانستند، با آوردن توجیه خودشان نیز به جمع خطاکاران می‌پیوندند که دلیل آن این است که دین را به‌صورت سطحی فراگرفته‌اند و با توجه به منافع خود رنگ عوض می‌کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دینداری به‌دست‌کردن انگشتر عقیق نیست که عده‌ای مدام به‌دنبال ظواهر هستند و مستحبات درجه‌چندم را به واجبات دین ترجیح می‌دهند.
رحیم‌پور گفت: برای شناخت دین اسلام، قرآن بهترین راهنما‌ست؛ زیرا آموزه‌های این کتاب آسمانی در همه زمان‌ها به‌روز بوده و برای همه افراد با سطوح مختلف قابل استفاده است.
رحیم‌پور تصریح کرد: این افراد چشم خود را بر روی حقایق بسته‌اند؛ زیرا تاریخ نشان داده اگر شما به دشمن کار نداشته باشید، دشمن ‌به سراغ شما خواهد آمد و آنجاست که حجاب را از سر زنان خواهند کشید و اجازه برگزاری مراسم مذهبی را نخواهند داد و در‌ مساجد را می‌بندند.
استاد دانشگاه تاکید کرد: در دیدگاه اسلام، توکل جایگاه ویژه‌ای دارد و افرادی که با توکل بر خداوند در مسیر حق گام برمی‌دارند، حتی اگر شکست نیز بخورند، بازهم پیروز بوده و جایگاه اخروی آنان در بهشت خواهد بود.
وی انفاق را از دیگر مشخصه‌های جامعه دینی برشمرد و گفت: انفاق به‌معنای پرکردن خلأ‌ها‌‌ست و تنها به موضوعات مادی ختم نمی‌شود وهر فرد مومن باید با توجه به بضاعت خود انفاق کند.
رحیم‌پور خاطرنشان کرد: هر خرج‌کردنی انفاق نیست و کمک‌ها‌ باید در بخش‌هایی باشد که جامعه به آن نیاز دارد.
همچنین خبرنگار شهرآرا به نقل از رحیم پور گفت: یکی از مشخصه‌های جامعه دینی این است که رهبر آن در سطح پایین‌ترین عضو جامعه زندگی می‌کند، نه اینکه بهترین امکانات در‌اختیار حاکمان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار