آمارهای نگران کننده ای از وضعیت خدمات رسانی در شهر اهواز به گوش می رسد که از جمله آن آمار عجیبی است که رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز از کمبود تعداد اتوبوس در این کلانشهر اعلام کرده است.
کد خبر: ۵۰۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 27 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، رحیم کعب عمیر که کاهش اتوبوس ها در شهر اهواز نسبت به 10 سال گذشته را نوعی عقب گرد این کلانشهر در زمینه حمل و نقل توصیف کرده است، گفت: تعداد اتوبوس‌های اهواز در سال ۸۵ نزدیک به ۴۰۰ دستگاه بود اما هم اکنون این رقم کاهش پیدا کرده است.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: فعلاً ۱۷۰ اتوبوس آماده خدمت‌رسانی در شهر اهواز هستند و ۴۰ دستگاه دیگر پس از تعمیر به مسیر خط واحدها افزوده می‌ شوند.

کعب عمیر با اشاره به اینکه واقعاً جای تأسف دارد که کلان‌شهری مثل اهواز برخلاف سایر شهرهای هم‌رده در زمینه حمل‌ونقل عمومی با عقب‌گرد مواجه شده است، افزود: اهواز در سال ۸۵ – ۸۶ حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس داشت که این رقم در مقایسه با تعداد کنونی اتوبوس‌های شهر به‌هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

وی همچنین یادآور شد: البته ایستگاه‌های مکانیزه نیز تعدادشان کم است و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر اهواز اظهار کرد: در اهواز ۷۲ خط‌ داریم و این خطوط نیاز به ایستگاه‌های بیشتری دارند. طبق برآوردی که انجام دادم در اهواز به ۳۰۰ ایستگاه خط واحد نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار