به احمدی امیدواریم....
متاسفانه درسالیان گذشته و مقابله نکردن با موج عظیم وبی ضابطه ورود کارمندان ازجمله معلمان به این نوع ازادارات شاهد به انزوا نشاندن نخبگان و بی ارزش نمودن مجموعه ادارات و کارمندان وابسته به وزارت کشور وهمچنین ازکارانداختن نقش کلیدی این ادارات درجامعه می باشیم.
کد خبر: ۵۰۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 05 October 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
به احمدی امیدواریم....
آقای احمدی معلمان را از فرمانداری وبخشداری ها به کلاس درس برگردان!

چندهفته ای بیش نیست که مردی از ایلام،دیار غیرت و مردانگی به کهگیلویه وبویراحمد ،دیار غیورمردان و شیرزنان وارد شده وسکان استانداری کهگیلویه وبویراحمد را در دست گرفته است.

تاکنون همانی بوده که میخواستیم.

مهربان،شیرین زبان ،دلسوز ومردمی اما و اما قاطع، همان خصلتی که قبلی ها یا نداشتند و یا ازبروز ان واهمه داشتند.

انجایی که به دیدارایت الله ملک حسینی می رود و موشکافانه ازمسایل میگوید تا وقتی که به دیدار خانواده شهدا می رود و از قدرشناسی نسبت به این قشر سخن میگوید امیدواری در ترسیم خودم از دکترعلی محمداحمدی نقش می بندد.

از تکرار سخنانش درمورد عمق محرومیت ها ونزدیکی دواستان ایلام وکهگیلویه وبویراحمد ودست گذاشتن برروی کمبودهاومسایل واقعی استان چهار فصل ما و همچنین تاکید بر پرهیز از هر گونه قبیله گرایی و یا جزیره گرایی مدیران و برخورد عملی با مدیران بی انضباط در می یابم این استاندار اگر به همین منوال حرکت نماید میتواند چرخ کند توسعه استان راباسرعت بیشتری به حرکت دراورد.

اما روی سخن اینجانب شاید تغییر چندانی بااهداف احمدی استاندار ما نداشته باشد و شاید گفتن ان درهمین شرایط و تازه نفسی وی به جا و باارزش باشد.

اقای احمدی هنوز تغییرات خود را درسطوح مختلف شروع نکرده است وگویا این تغییرات در حال ارزیابی است و به احتمال زیاد ازنوع اتوبوسی خواهد بود.

حق طبیعی استاندارمحترم هم همین است که نیروهای تازه نفس و هم سو را با مشورت با دلسوزان جامعه انتخاب اما طبق وعده گفته شده، حرف اخر را خودش بزند.

موضوعی که ازمنظر علی محمداحمدی نباید دوربماند سیطره معلمان بر مدیریت ها ومسیولیت های مختلف است که علاوه بر ناموفق بودن این مدیران زنگ خطری رانیز برای اموزش وپرورش در کوتاه مدت و درازمدت بوجوداورده است.

اینکه از روابط عمومی تا مدیردرفلان دستگاه و اداره قشر معلم باشد اصولا باید به این سوال پاسخ داد اگرقراراست معلمان دراین مسیولیت های اجرایی وارد شوند پس صندلی و میز مدرسه به چه کسانی می رسدوچه قشری باید بر ان صندلی ها به دانش اموزان تعلیم دهند؟

اقای استاندارمتاسفانه علاوه بر اشغال پست ها ومسیولیت ها دربسیاری ازادارات دولتی وغیردولتی شاهد تلاش برخی دیگرازمعلمان وکارکنان سایرادارات استان برای گرفتن انتقالی از اموزش وپرورش وادارات مطبوع به مجموعه ادارات وزارت کشوری ازجمله فرمانداری ،بخشداری واستانداری ها هستیم و حتی ازطریق زدوبندهای سیاسی و استفاده از اهرم بزرگان جناح های سیاسی و ایجاد کانال برای حمایت مجموعه این ادارات برای پذیرش خود هستند.

متاسفانه درسالیان گذشته و مقابله نکردن با موج عظیم وبی ضابطه ورود کارمندان ازجمله معلمان به این نوع ازادارات از یک سو شاهد کاهش کارایی دانش اموزان درمدارس و ضعف آموزش هستیم و ازسویی شاهد به انزوا نشاندن نخبگان و بی ارزش نمودن مجموعه ادارات و کارمندان وابسته به وزارت کشور وهمچنین ازکارانداختن نقش کلیدی این ادارات درجامعه می باشیم.

لذا خواسته بحق افکارعمومی استان کهگیلویه وبویراحمد ازدکترعلی محمد احمدی اینست که جلوی چنین انتقالی هایی را بشدت بگیرد و ازسویی آن دست از معلمان وسایر افراد که باهرنوع عناوین شغلی بدنه وزارت کشور وباهرضابطه و رابطه ای در مجموعه فرمانداری ها و استانداری مشغول فعالیت هستند را به محل کار خود بر روی همان صندلی های خالی شده مدرسه برگشت دهند زیرا شغل معلمی از جمله شغل های مهم و اثربخشی است که می تواند در موفقیت ها و افزایش نشاط جامعه بشدت نقش داشته باشد.

سید علی محمودی/گچساران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
نظرت به درد خودت می خوره. معلمان توانمند ترین قشر از جامعه هستند که بر اساس توانایی دنبالشون می گردند. شما نگران مدارس نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار