مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه تقریبا همه مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند گفت: در سال‌های اخیر اگر خیرین پای کار نبودند با اعتبارات دولتی امکان کار عمرانی در حوزه بازسازی و مقاوم‌سازی نبود.
کد خبر: ۵۷۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 26 February 2018

غلامرضا رجایی‌نژاد صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: سازمان نوسازی مدارس کشور متولی ساخت و سازهای وزارت آموزش و پرورش در هر حوزه‌ای است.

وی با بیان اینکه وظیفه طراحی نظارت و اجرای پروژه‌های آموزش و پرورش استان نیز بر عهده اداره کل نوسازی استان کرمان است افزود: یکی از کارهایی که در سال‌های اخیر در استان انجام شده شناسایی مدارس تخریبی استان بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 650 مدرسه بازسازی شده است عنوان کرد: حدود 100 مدرسه نامقام استان نیز مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مجهز کردن و به روز کردن مدارس به سیستم گرمایشی مناسب از سال 92 تاکنون در سطح استان بیش از 900 مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند تصریح کرد: برای بقیه مدارس نیازمند تامین اعتبار هستیم.

رجایی‌نژاد با بیان اینکه در بحث کپرزدایی طی 5 فاز از سال 78 تاکنون حدود 650 مدرسه در مناطق جنوبی ساختمان‌سازی شده گفت: از کپرزدایی جلوگیری شده است اما بخشی از آن ناشی از فرهنگ جنوبی‌ها است و همچنان شاهد آن هستیم که به کمک خیرین و نهادهای عام‌المنفعه شناسایی و در حال کپرزدایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان همکاری خوبی در این زمینه داشته است بیان کرد: بنیاد علوی که وابسته به نهاد رهبری است تاکنون حدود 60 مدرسه را در استان ساخته و تحویل داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه مجمع خیرین استانی مدرسه‌ساز در استان راه‌اندازی شده است و در حال فعالیت هستند تصریح کرد: فضای فیزیکی مناسب از ارکان آموزش است و به‌طور غیرمستقیم اثر مهمی در ارتقای سطح آموزش در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و کیفیت فضای آموزشی نیازمند مشارکت مردم و خیرین هستیم افزود: در سطح استان کرمان حدود 7 هزار مدرسه داریم که حدود 2 هزار مدرسه غیرانتفاعی هستند و حدود 5 هزار مدرسه به صورت دولتی اداره می‌شوند.

رجایی‌نژاد با بیان اینکه تقریبا همه مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند بیان کرد: در سال‌های اخیر اگر خیرین پای کار نبودند با اعتبارات دولتی امکان کار عمرانی در حوزه بازسازی و مقاوم‌سازی نبود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان، یک استان زلزله‌خیز بوده گفت: جمعیت دانش‌آموزی استان هم در حال افزایش است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه در شهر کرمان در حاشیه شهر و در منطقه الله‌آباد سه مدرسه در حال ساخت است افزود: اولویت‌های ساخت مدارس توسط آموزش و پرورش به ما اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار