تابناک: در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی ایران در سال 94 تعداد 19 اثر تاریخی استان اصفهان برای اخذ شماره ملی تایید شد و به ثبت ملی رسید.
کد خبر: ۵۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 06 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری مدیر کل این اداره گفت: این آثار شامل خانه های تاریخی، مساجد، قلعه، کوشک، حمام و کاخ جهان نما است.

وی اظهار داشت: از آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده، می توان از مدرسه الماسیه در اصفهان مربوط به دوره صفوی، مسجد 12 امام شهر دولت آباد از دوره صفوی، خانه تاریخی ایروانی در اصفهان از دوره قاجار، باغ شاکر دشت حسین آباد در شهرستان آران و بیدگل از دوره صفوی و خانه بشارت پشت مسجد امام از دوره پهلوی نام برد.

وی خانه بهی در کاشان از دوره قاجار، خانه جابرزاده در خیابان حکیم اصفهان از عهد صفوی، مسجد چریان روستای چریان اصفهان از دوره صفوی، حمام کرچ در بویین و میاندشت از عهد قاجار، خانه های تاریخی سهرابی و عادل در شهر کاشان از دوره قاجار، و قلعه پایین اردهال در مشهد اردهال از دوره صفوی را از دیگر آثار به ثبت ملی رسیده بیان کرد.

اله یاری گفت: کاخ جهان نما در میدان امام حسین (ع) از دوره صفوی، شهرداری مرکزی اصفهان از دوره پهلوی، خانه تاریخی کتابی در خیایان شیخ بهایی از دوره پهلوی، کوشک مزرعه مبارک آباد روستای پنداست کاشان از عهد قاجار ، خانه لباف مشیر در کوی مشیر از دوره پهلوی، خانه محسنی در اصفهان از دوره قاجار و خانه معماری در کاشان از دوره قاجار از دیگر آثار ثبت ملی شده در شواری سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی است.

وی اظهار داشت: تعداد آثار ثبت ملی شده در استان اصفهان یک هزار و 721 اثر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار