معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بوشهر گفت: ستاد تسهيلات سفرهاي استان جلسات خود را براي آمادگي ويژه استقبال از گردشگران در تعطيلات عيد فطر برگزار کرده است.
کد خبر: ۶۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 17 July 2015
تابناک بوشهر: بنادر دير، کنگان و عسلويه در استان بوشهر طي تعطيلات عيد سعيد فطر بيشترين ميزان گردشگران ورودي به استان را به خود اختصاص خواهند داد.
ناصر اميرزاده، اظهار داشت: پيش بيني مي شود شهرستانهاي ساحلي استان در اين ايام ميزبان گردشگران زيادي به خصوص از استان هاي همجوار باشند.
وي خاطرنشان کرد: انتظار مي رود بندر دير، بندر کنگان و بندر عسلويه بيشترين ميزان گردشگران را در تعطيلات عيد فطر را به خود اختصاص دهند.
اميرزاده عنوان کرد: همچنين پيش بيني مي شود سواحل پارک ملي دريايي ناي بند واقع در عسلويه نيز گردشگران بسيار زيادي را در اين ايام پذيرا باشد.
معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر اذعان داشت: در اين بنادر انواع امکانات گردشگري دريايي از جمله قايق سواري، جت اسکي و پلاژهاي شنا وجود دارد که گردشگران مي توانند از آنها استفاده کنند.
اميرزاده عنوان کرد: همچنين بندر گناوه نيز به دليل دارا بودن مراکز خريد همواره مورد استقبال گردشگران قرار مي گيرد.
به گفته وي، به همين منظور تمام واحدهاي ارائه دهنده خدمات گردشگري در اين بنادر از آمادگي کامل براي ارائه خدمات گردشگري به مسافران برخوردار هستند.
اين مقام مسوول در استان بوشهر تاکيد کرد: از نظر اقامت مشکلي وجود ندارد و مکان هاي اقامتي بنادر ذکر شده جوابگوي اقامت مسافران ورودي خواهد بود.
وي گفت: با توجه به گرماي شديد هوا امکان اقامت گردشگران در کمپينگ هاي ساحلي وجود ندارد اما گردشگران مي توانند در شب و با خنک شدن هوا چند ساعتي را در اين کمپينگ ها به استراحت بپردازنند تا سفر خاطره انگيزي را در سواحل خليج فارس تجربه کنند.
معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بايد توجه داشت که هم اکنون نيز با وجود ماه مبارک رمضان، گردشگري در سواحل استان رونق دارد.
به گفته وي، هر شب بعد از افطار بوميان استان براي شنا کردن وارد پلاژهاي ايجاد شده در طول نوار ساحلي مي شوند و از تفريحات دريايي بهره مي برند.
اين مقام مسوول در استان بوشهر يادآور شد: با وجود شناورهاي تفريحي در طول نوار ساحلي استان اين امکان براي گردشگران فراهم است که در آبهاي اطراف بنادر استان به گشت دريايي بپردازند.
وي يادآور شد: همچنين يکي ديگر از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري در نظر گرفته شده براي مسافران ورودي به سواحل استان برنامه ريزي براي تجربه ماهيگيري توسط آنها ست.
اميرزاده عنوان کرد: با توجه به اين که يکي از مهمترين مشخصات استان بوشهر و شغلي اصلي مردم آن صيادي است، بنابراين مي توان از ماهيگيري نيز به عنوان تفريح مفرحي براي جذب بيشتر گردشگران به سواحل استان بهره برد.
معاون سرمايه گذاري و گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر، تاکيد کرد: اميدواريم با برنامه ريزيهايي که در حال انجام است در آينده نزديک شرايطي را فراهم کنيم که بخش زيادي از گردشگراني که علاقه مند به استفاده از تفريحات دريايي هستند وارد سواحل بوشهر شوند.
وي در ادامه سخنان خود به انجام برنامه ريزيهاي دقيق براي ايجاد گردشگري دريايي در عسلويه اشاره کرد و گفت: همان طور که قبلاً نيز عنوان کرده ايم با همکاري مقامات استاني و سرمايه گذاران بخش خصوصي قرار است خط دريايي و انواع امکانات گردشگري دريايي در عسلويه ايجاد شود.
وي خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگي اين امر مهم در ماه مبارک رمضان برگزار نشده است اما پس از اتمام ماه مبارک جلسات لازم براي شکل گيري گردشگري دريايي در عسلويه از سر گرفته خواهد شد.

خبرگزاری موج
برچسب ها: گردشگری ، ساحل بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار