یعقوبی خواستار شد/
تابناک: معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد اصفهان گفت: باید شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اصفهان فعال شود تا در زمینه توسعه فعالیتهای موسسات قرآن برنامه‌ریزی‌های مناسبی به آنها ارائه کند.
کد خبر: ۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ 23 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی در دومین جلسه از سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر با موضوع فعالیت های قرآنی که توسط کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان برگزار شد، گفت: موسسات مردمی بدون توقع و اتکاء به حمایت های دولتی فعالیت های خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی دارند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه در بخش مردمی فعالیت قرآنی مشکلی نداریم، ابراز داشت: برخلاف بخش مردمی بخش اجرایی دولتی کم‌کاری هایی در این زمینه داشته است و باید ساماندهی و برنامه ریزی بهتری در جهت حمایت های مادی و معنوی از فعالیت های قرآنی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف لازم است قانون بالادستی وجود داشته باشد، ادامه داد: یکی از مراجع قانونگذاری در حوزه کلیه فعالیت های فرهنگی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در بحث قرآنی طی جلسات متعدد، منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها را تدوین کرد.

وی تصریح کرد: این شورا لازم است در اصفهان فعال شده و جلساتی به منظور هم اندیشی فعالیت های قرآنی انجام دهند تا ضمن حمایت از موسسات قرآنی در زمین توسعه فعالیت های این موسسات برنامه ریزی های مناسبی به آنها ارائه کند.

ایجاد سامانه جامع اطلاعات قرآنی از ارائه آمارهای متضاد پیشگیری می کند

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه این شورا نمی خواهد در کار موسسات مردمی قرآنی دخالت کند، اضافه کرد: همچنین ایجاد سامانه جامع اطلاعات قرآنی ضروری است تا از ارائه آمارهای متضاد در زمینه تعداد قاریان، حافظان و موارد مشابه جلو گیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار