طبق مصوبه‌ای که شورای سیاست‌گذاری جشنواره امام رضا (ع) و دهه کرامت داشته است برگزار کردن جشن‌های مردمی به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور واگذارشده است.
کد خبر: ۶۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵ 29 July 2015

به گزارش تابناک ایلام ، حجت‌الاسلام علی چراغی پور امروز در نشست هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، اظهار داشت: طبق مصوبه‌ای که شورای سیاست‌گذاری جشنواره امام رضا (ع) و دهه کرامت داشته است برگزار کردن جشن‌های مردمی به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور واگذارشده است.

وی افزود: ما به دنبال برگزار کردن باشکوه جشن‌های دهه کرامت در استان ایلام هستیم که امسال این جشن‌ها با محوریت مساجد در استان ایلام برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام عنوان کرد: با توجه به اینکه روز آغاز این جشن‌ها با روز جهانی مساجد متقارن شده است، انتظار می‌رود که برنامه‌های بسیار مفید و خوب برگزار شود.

وی گفت: بر همین اساس برنامه‌های ویژه‌ای در سطح 257 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در مناطق روستایی و شهری ایلام با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام چراغی پور خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف جشن‌های مردمی، ترویج فرهنگ رضوی، توسعه و گسترش جشن‌های مردمی، برگزاری جشن‌های میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت امام رضا (ع) و شاه‌چراغ(ع) است.

وی افزود: این جشن‌ها و برنامه‌ها از روز نخست ذی‌القعده یا یازدهم این ماه است که باهدف عمق‌بخشی به فعالیت‌ها در راستای اشاعه معارف فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام عنوان کرد: جشن‌های مردمی در استان ایلام در سطح برخی از امامزاده‌های شاخص ازجمله صحن مطهر امامزاده علی صالح (ع)، امامزاده سید حسن (ع) در مهران و امامزاده سید محمد عابد (ع) در گنبد پیرمحمد شهرستان ملکشاهی برگزار می‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار