رئیس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از معرفی یک هزار راننده بدون گواهینامه در ایلام طی سال جاری به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 25 November 2018

 

به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ ابوالفضل کوهزادی اظهارداشت: رانندگی یکی از مسائل مورد علاقه و جذاب برای کودکان کم سن و نوجوانان است که به سن قانونی نرسیده اند و همیشه درصدد فرصت برای عمل کردن به خواسته ها و علاقه های خود هستند و نشستن در پشت فرمان اتومبیل برای آنها امری جذاب است.

وی بابیان اینکه هرگونه آموزش رانندگی باید صرفا از طریق خودروهای ویژه آموزش که دارای امکانات و علائم مشخصه است انجام شود، افزود:برخی از آقایان با قرار دادن خودرو در اختیار همسران و فرزندان فاقد گواهینامه در مکان های خلوت به آموزش آنان می پردازند که این روش آموزش نادرست بوده و علاوه بر ایجاد فضای تهدید و ناامنی برای خود و دیگران، موجب بدآموزی و بی توجهی به قانون و مقررات را برای افراد خانواده می شود.

وی بابیان اینکه در قانون رانندگی بدون گواهینامه دارای عنوان مجرمانه است و مجازات مشخص و معین دارد، یادآور شد: فرایند رسیدگی و اعمال مجازات برای این جرم باید در دادسرا و توسط مقام صالح قضایی اجرایی شود.

رئیس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور استان بااشاره به صدور۱۰ هزار و ۵۴۱ جلد انواع گواهینامه رانندگی برای متقاضیان در هشت ماه نخست امسال، تصریح کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۵۰ راننده به علت نداشتن گوهینامه رانندگی برای اعمال قانون به دادسرامعرفی که از این تعداد ۷۵درصد مرد و مابقی بانوان بودند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار