شهردار ایلام؛
شهردار ایلام گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 6 قنات در سطح شهر ایلام که در طول سال آب دارند شناسایی شده و برای انتقال و خط توزیع آب در معابر و فضاهای سبز مورد استفاده قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۳۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 29 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ طالب صادقیان  در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام اظهار داشت: آب های زیرزمینی و قنات هایی که سال های گذشته در سطح شهر ایلام هدر می رفت با مطالعات انجام شده ساماندهی و مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در خصوص انتقال پساب در ایلام افزود: کار مطالعه این قنات ها قبل از بارندگی های اخیر صورت گرفته چراکه آب مناسبی برای کشاورزی و آبیاری درختان است و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار بهترین بهره را از این آب های زیرزمینی ببریم.

شهردار ایلام یادآور شد: فاز اول انتقال پساب در ایلام به طول هفت هزار متر و با اعتبار 26 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار همراه با مخزن روباز و پمپاژ در بوستان چغاسبز در حال اجراست.

صادقیان ادامه داد: فاز دوم این طرح نیز به طول پنج هزار و 500 متر و اعتبار 16 میلیارد و 480 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 75 درصد اجرا شده اما بدلیل کمبود اعتبار (این اعتبار از منابع استانی تامین می شود) 25 درصد کار باقی مانده که با تامین اعتبار به بهره برداری می رسد.

به گفته وی فاز سوم خط توزیع پساب به طول 14 هزار و 618 متر و اعتبار 16 میلیارد ریال نیز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام نیز در این نشست گفت: 19 شهر استان ایلام با یک هزار و 310 کیلومتر طول شبکه دارای خط انتقال شبکه فاضلاب است که 475 کیلومتر معادل 36 درصد فرسودگی دارد.

افشین مظاهری افزود: شهر ایلام دارای 482 کیلومتر شبکه توزیع آب است که 191 کیلومتر از این شبکه فرسودگی دارد و در مجموع 40 درصد شبکه ایلام فرسوده است.

وی یادآور شد: میزان هدرفت آب در استان ایلام 35.24 درصد و یک هزار و 230 میلیارد ریال هزینه بازسازی شبکه های توزیع آب است.

مظاهری تصریح کرد: در صورت اصلاح و بازسازی این میزان شبکه تا سال 1405 همراه با رشد جمعیت، آب مورد نیاز استان تامین می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار