مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:
مدیر اداره جهاد کشاورزی هندیجان گفت: خوشبختانه با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته آفت ملخ صحرایی در شهرستان تحت کنترل است.
کد خبر: ۷۴۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 10 May 2019

جمشید اسلامیان اظهار کرد: شغل کشاورزی یکی از پرریسک‌ترین شغل در بین تمام مشاغل است و در بین انواع ریسک‌های موجود در بخش کشاورزی اعم از اقتصادی، مدیریتی و عوامل طبیعی، ملخ صحرایی که از نوع عوامل طبیعی است یکی از مهمترین و خطرناکترین آفت‌ها است که بخش کشاورزی ممکن است به آن مبتلا شود.

وی افزود:در مدت اخیر یعنی یکی دو ماه گذشته کشورهای حاشیه خلیج فارس از عربستان گرفته تا ایران و کشورهای دیگر آلوده به ملخ صحرایی شدند. شهرستان هندیجان نیز آلوده به این آفت شده است که خوشبختانه با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته می‌توان گفت که ملخ صحرایی در شهرستان در حال کنترل است.

اسلامیان با اشاره به عملیات مبارزه با آفت ملخ گفت: در این شهرستان انواع روش‌های سمپاشی در شهرستان شامل زمینی و هوایی اجرا شده است که امیدواریم با توجه به اینکه این ملخ یکی از آفت‌های بسیار مهم است و با توجه به اقدامات و عملیات مبارزه، بتوانیم این آلودگی را به صفر برسانیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با کنترلی که صورت گرفته آثار مخرب و زیانبار اقتصادی را در رابطه با این آفت در منطقه شاهد نباشیم که خوشبختانه تا الان نتوانسته آثار مخربی را به ما تحمیل کند.

اسلامیان بیان کرد: با آغاز ریزش این آفت در شهرستان، تمام نیروها و حداکثر توان خود را برای مبارزه و کنترل آلودگی آن بکار گرفتیم. اگرچه با آمدن فصل گرم کنترل این آفت آسانتر می‌شود اما با توجه به سرعت بالا و شدید تکثیر ملخ صحرایی، نیاز است که حساسیت‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار