۶ تن سم برای مقابله با ملخ صحرایی در فارس اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۵۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 08 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ۱۰ تا ۲۰ توده جدید ملخ‌های صحرایی و هر توده با جمعیتی بیش از ۵۰ میلیون ملخ از ۲۰ خرداد وارد کشور می‌شوند.
محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه به دلیل وجود باغ‌ها و مزارع سرسبز بخش عمده‌ای از این جمعیت به استان فارس هجوم می‌آورند، افزود: بیش از ۶ تن سم دسیس (Decis) برای از بین بردن ملخ صحرایی در شهرستان‌های استان فارس، اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: به منظور پایش و رصد وضعیت امکانات مقابله با هجوم ملخ‌ها به همراه این میزان سم، علاوه بر ورود هواپیما، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز سمپاشی نیز در حال اصلاح و تعمیر هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه سم پاشی ۲ هزار هکتار از منابع طبیعی استان در حال انجام است، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۴ شهرستان در این استان درگیر مبارزه جدی با ملخ است.
قاسمی تاکید کرد: باغداران و کشاورزان در عملیات سم‌پاشی محصولات خود و عرصه‌های طبیعی مشارکت کنند چرا که بدون کمک مردم مبارزه با این آفت امکان‌پذیر نیست.
وی اضافه کرد: از کشاورزان و شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده این آفت در دسته‌های کوچک و یا بزرگ در مناطق روستایی و بیابانی، از طریق شماره تلفن ۱۳۱ مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.
سم دسیس، حشره کشی بسیار قوی است که همه حشرات گیاهان و درختان را از بین می‌برد.
دستگاه سمپاش ULV با کاستن از قُطر ذرات سم و پرتاب مناسب آن، عملیات ضد عفونی محیط را از جمله درختان با سرعت و دقت قابل قبولی انجام می‌دهد.
ملخ صحرایی (دریایی) حشره‌ای بزرگ به طول پنج تا هشت سانتی متر، به رنگ قهوه‌ای است که لکه‌های تیره روی بال‌های آن قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار