کد خبر: ۷۸۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 04 October 2019

 

تابناک / مسؤول ستاد عتبات عالیات گیلان از استقرار ۱۸ موکب گیلان در شهرهای نجف و کربلا تا ۱۷ مهرماه امسال خبر داد.

 

استقرار مواکب گیلان در نجف و کربلا تا ۱۷ مهر

غلامرضا عباس پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش تعداد مواکب گیلان در شهرهای نجف و کربلا اظهار کرد: به دلیل برداشته شدن روادید در عراق برای زائران ایرانی تعداد مواکب استان گیلان در شهرهای نجف، کربلا و مهران از ۱۱ به ۱۸ عدد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مواکب غرب گیلان و مرکز استان در شهر کربلا مستقر هستند، افزود: مواکب شرق گیلان در شهر مهران و نجف مستقر هستند و مشخصات مواکب رودسر و املش در شهر مهران روزانه پنج هزار وعده صبحانه، نهار و شام را بین زوار اربعین توزیع می‌کنند.

مسؤول ستاد عتبات عالیات استان گیلان از استقرار مواکب اربعین گیلان در مکان‌های مشخص‌شده طی ۱۵ تا ۱۷ مهرماه خبر داد و گفت: موکب‌های گیلانی سه روز پس از اربعین حسینی در شهرهای مهران نجف و کربلا جهت ارائه خدمات موردنظر مستقر هستند.

عباسپور همچنین از راه‌اندازی موکب قفقازی‌ها در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این موکب‌ها به جهت استقبال و پذیرایی از کشورهای قفقاز، ارمنستان و جمهوری‌های خودمختار روسیه ایجادشده و از میهمانان خارجی استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه خروجی همایش عظیم و بین‌المللی اربعین باید بازسازی عتبات عالیات باشد، تصریح کرد: تکمیل صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، ترفیع گنبد امام حسین علیه‌السلام و صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا از تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات است که طی بازه زمانی ۶ ساله باید ساخته شود.

 مسؤول ستاد عتبات عالیات استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون سه سال از تعهد این ستاد به جهت اتمام تعهدات گذشته است، گفت: نیازمند کمک‌های نقدی مردم به جهت تکمیل بناهای متعهد شده در عتبات عالیات هستیم و در این راستا مردم می‌توانند کمک‌های خود را در موکب‌های مستقر در نجف و کربلا نیز اهدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار