از سوی موسسه بین المللی اقیانوس شناسی
سارا نقشبندی به عنوان سفیر حفاظت از اقیانوس‌ها از طرف موسسه بین‌المللی اقیانوس شناسی (IOI) انتخاب و جایزه بهترین ارائه سال ۲۰۱۹ را دریافت کرد.
کد خبر: ۸۰۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 16 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،در طی دوره پنج هفته‌ای که از تاریخ ۴ نوامبر تا ۶ دسامبر ۲۰۱۹ از سوی موسسه بین المللی اقیانوس شناسی در جزیره والتا در جنوب ایتالیا برگزار شد، پس از آموزش‌ها و آزمون‌های فشرده، جایزه بهترین ارائه دوره به خانم دکتر سارا نقشبندی اهدا شد و نشان سفیر اقیانوس‌ها را دریافت کرد.

در این دوره ۱۹ نفر از کشور‌های مختلف جهان به همراه دو نفر بانو از ایران حضور داشتند.

موسسه بین المللی اقیانوس شناسی IOI هرساله در کشور‌های مختلف مجاور اقیانوس از جمله کانادا، آفریقای جنوبی، چین، ایتالیا دوره‌هایی را با هدف اطلاع رسانی و تربیت سفیران برای نقاط مختلف جهان در زمینه عوامل مخرب بر محیط زیست و به ویژه آلودگی میکرو پلاستیک در اقیانوس‌ها و محیط‌های آبی برگزار می‌کند.

این دوره هرساله برگزار می‌شود و امسال ۲۱ نفر از آسیا و اروپا شرکت داشته‌اند که از میان شرکت کنندگان حاضر، خانم دکتر نقشبندی موفق به دریافت عنوان ambassador شده و این موفقیت را برای کشور به ارمغان آورده است.

‍ ‍ سارا نقشبندی ۳۶ ساله اهل شهرستان سردشت دارای دکتری محیط زیست و عضو هیئت مدیره اندیشکده زیست بان هرمس با تخصص آب است.

وی دو سال پیش فعالیت جدی خود را در زمینه اشتغالزایی برای زنان روستایی استان‌های حوزه دریاچه ارومیه شروع کرد تا با آموزش و کشت گیاهان دارویی کم آب بر زمینه تغییر الگوی کشت در حوزه دریاچه را فراهم آورد.

خانم نقشبندی در نظر دارد ارتباط تنگاتنگ دو حوزه مرتبط زیست محیطی یعنی آب و گیاه را آموزش داده و در مسیر درآمدزایی روستایی به ویژه در حوزه دریاچه و استان‌های جنوبی درگیر ریزگرد‌ها بکار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار