هرچند در این دوره از فعالیت شورای شهر ،انتخاب شهرداری آشنا به فنون عمران ومدیریت شهری باعث شده که تا اختلافات و انحرافات موجود تا حدودی تحت شعاع قرار گیرد ،اما حقیقتا کارکرد درست ومنطقی شهردار ایلام هم نتوانسته به طور کل بر طبیعت انحرافها ،ضعف کارکردی نهاد شورای شهر و بسیاری از تسامح وتساهل های اعضای شورای شهر سرپوش بگذارد .
کد خبر: ۸۴۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 28 April 2020

تابناک ایلام::شوراها نماد مردمسالاری و جلوه ای از دخالت مستقیم مردم بر سرنوشت خویش و تجلی مدیریت شهروندان بر شهر ها روستاها براساس فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.موضوعی که توانست صفحه ای روشن وشفاف از کارکرد مردمسالاری را در پیش روی مردم ترسیم نماید .

به رغم تاثیر مثبت اجرایی شدن این فصل مهم قانونی اساسی در مدیریت اجرایی وسیاسی کشور ،اما متاسفانه به دلیل دخالت پاره ای گزاره های مزاحم وهمچنین تعارض در برخی قوانین موضوعه ،در پاره ای از موارد این کارکردها تحت شعاع قرار گرفته یا اینکه از اهداف واقعی خود منحرف شوند . انحرافی که به شکل سوء استفاده ،منفعت طلبی ،سیاسی کاری ،جاه طلبی و پایمال شدن حقوق شهروندان ظهور وبروز یافته است .

انحلال شوراهای شهر ،دستگیری و بازداشت تعدادی از اعضای شورای شهر به جرم سوء استفاده وحیف ومیل اموال عمومی و گشایش پرونده های مهم اختلاس در محاکم قضایی برای تعدادی از اعضای شوراهای شهر را می توان خروجی مهم نشات گرفته از  انحرافات ،تعارضات و خلاء قوانین شوراهای اسلامی شهر اطلاق کرد .

 شهر ایلام بعنوان بزرگترین شهر ومرکز استان ایلام  نیز در طول ادوار گذشته از این قاعده مستنثنی نبوده و همواره شاهد شکل گیری حرف وحدیث ها و اختلافات بزرگی در سایه نگاههای سنگین قومی وقبیله ای در این ساختار مدنی بوده ایم.

هرچند در این دوره از فعالیت شورای شهر ،انتخاب شهرداری آشنا به فنون عمران ومدیریت شهری با عملکرد منطقی خود باعث شده تا اختلافات و انحرافات موجود تا حدودی تحت شعاع قرار گیرد ،اما حقیقتا کارکرد درست ومنطقی شهردار ایلام هم نتوانسته است به طور کامل بر اصل انحرافها ،ضعف کارکردی نهاد شورای شهر و تسامح وتساهل های اعضای شورا سرپوش بگذارد .

موضوعی که حتی از دیده نماینده ولی فقیه در استان پنهان نماند و برای اولین بار از سوی یک مقام رسمی ارشد استان آن هم در روز شورا ها بصورت عریان وپوست کنده مطرح گردید.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با انتقاد از عملکرد شورای اسلامی شهر ایلام گفت: متاسفانه نارضایتی عمومی از رفتارهای مدیریتی اعضای شورا بالا گرفته و به نظر می رسد این امر ناشی از نداشتن برنامه جامع برای توسعه شهر ایلام بوده و هنوز چشم اندازی برای آن ترسیم نشده است.
 
حجت الاسلام کریمی تبار صبح امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام  گفت: مردم به شما اعتماد کرده اند و این نعمت بزرگی است چرا که با شعارهای انتخاباتی خود رای مردم را به سمت خود جلب کرده اید و اکنون باید با عملکرد مناسب اعتماد مردم را به سمت خود جلب کنید.
 
نماینده فقیه ادامه داد : متاسفانه عملکردهای ضعیف این مجموعه باعث شده تا سوالات متعددی در اذهان عمومی شکل بگیرد، اینکه چرا وحدت رویه در انجام امور وجود ندارد یا اینکه چرا گاهی  اوقات عملکرد شهرداری زیر سوال می رود؟ یا چرا بیشتر مواقع مردم فکر می کنند شوراییان تنها به فکر منافع خود هستند ؟ 
 
حجت الاسلام کریمی تبار افزود : این ناشی از نبود برنامه های جامع و شفاف نبودن فعالیت های شورای شهر است. اگر قرار است کسی به شما اعتماد کند باید امورات خود را بر اساس برنامه ها و شاخص های تعیین شده جلو ببرید.
 
وی گفت: متاسفانه شورای شهر در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز شفاف سازی ندارد، در یک خیابان آنقدر ساختمان های مرتفع بالا می رود که دیگر شهروندان برای دیدن بارقه ای از نور خورشید باید تنها دلخوش به ساعاتی خاص از شبانه روز شوند، این ناشی از همان نبود برنامه برای تحقق عدالت شهری در ساخت و سازهاست.
 
امام جمعه ایلام اضافه کرد: در خصوص جرایم ماده 100 شهرداری نیز باید شفاف سازی شده و صرفا برای تحقق درآمد عدالت اجتماعی و شهری زیر پا گذاشته نشود.
 
همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان به درستی سوالات وابهامات موجود در اذهان عمومی را مطرح نموده اند ،انتظا رمی رود اعضا شورای شهر در ادامه ماموریت خود با پرهیز از قرار گرفتن در حواشی درد سر ساز که حقوق شهروندان را با چالش مواجهه می کند ،پرهیز کرده والبته پاسخ لازم رابه سوالات مطرح شده ارایه نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شارکم ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
شوراهای که با رای خریدن منتخب میشن چه انتظاری باید داشت.
هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار