معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بستر اصلی حمایت از استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به معنی توسعه سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر است و در این بین، نقش دولت کمک به شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی در کشور است.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 25 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛سورنا ستاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام  اظهار داشت :رشد در حوزه فناوری نیازمند  وجود زیست‌بوم است کسانی که ایده  و اختراع دارد قاعدتا باید از  درون این زیست بوم که بازیگران متفاوتی مانند مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتابدهنده‌ها، مراکز نوآوری، استارتاپ‌ها  وارد شوند  .

وی افزود : این افراد باید قدم به قدم در قالب منتور های تعریف شده حرکت و سپس اقدام به تاسیس شرکت نماید و از فضای گلخانه ای خارج و با ورود به  فضای جدی کار خود را شروع کنند .

ستاری افزود: اقداماتی که ما در 6 سال گذشته انجام دادیم توسعه همچین زیست بومی بوده که در کشور اتفاق افتاده و تقریبا در سراسر کشور این زیست بوم به خوبی فعالیت می کند .

وی گفت: انتظار ما در استان ایلام فعال تر شدن پارک علوم فناوری است گرچه در سال ها اخیر اتفاقی خوبی رخ داده اما قاعدتا زیرساخت ها باید وسیع تر شوند همچون دیگر مناطق کشور که دولت سرمایه گذاری های در حوزه زیر ساخت انجام خواهد داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد : محصول ،حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش  است از طرفی کشور دارای به یک اقتصاد و یک صنعت نفتی است و ما زمانی صاحب صنعت خواهیم شد که طراحی ها و ماشین سازی ها منحصر به داخل  باشد آن زمان می توانیم ادعا کنیم که صاحب صنعت هستیم .

وی بیان داشت : علت عدم همکاری صنعت و دانشگاه ، تزریق اعتبارت نفتی است که  اگر پژوهش دانشگاه توسط بخش خصوصی اداره شود و از طرفی صنعت به معنای واقعی آن باشد این اتفاق رخ خواهد داد .

ستاری یادآور شد : اگر شرکت های دانش بنیان وارد بورس شوند، سرمایه خیلی کلانی را در حوزه فعالیت خود تزریق می کنند و هم اکنون نیز۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس فعالیت دارند که ۲۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران اسلامی در حوزه هوش مصنوعی دارای بزرگ ترین استارتاپ ها در منطقه است، شرکت هایی در کشور وجود دارد که بیش از۵۰ نیروی متخصص دارند و بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با هوش مصنوعی را توسعه داده اند.

وی بیان کرد: سامانه سجام بورس یک کار فوق العاده در حوزه هوش مصنوعی است که در یک برهه زمانی یک ماهه حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از طریق این سامانه احراز هویت اینترنتی شده اند، سامانه ای بسیار پیچیده است که بر اساس هوش مصنوعی با محوریت تصویر، حرکت و صوت کار می کند.

ستاری بیان کرد: در هوش مصنوعی وضعیت خوبی داریم و در هفته گذشته از ۳ محصول هوش مصنوعی در کشور رونمایی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، بیان کرد: این شرکت ها بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش دارند و باید گفت که آینده اقتصاد ایران، اقتصادی دانش بنیان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار