تابناک بوشهر:در حالی که چند روز گذشته شاهد حضور همه جانبه شهردار و شورای شهر بوشهر در حمایت از تیم جدید شاهین شهرداری بوشهر بودیم ، دیروز عصر از سوی غلامرضا بهروان اعلام شد که ایرانجوان به همراه سه تیم دیگر به دلیل پرداخت نکردن تعهداتشان از لیگ کنار گذاشته شدند
کد خبر: ۹۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 07 September 2015

به گزارش تابناک بوشهر ، در حالی که چند روز گذشته شاهد حضور همه جانبه شهردار و شورای شهر بوشهر در حمایت از تیم جدید شاهین شهرداری بوشهر بودیم ، دیروز عصر از سوی غلامرضا بهروان اعلام شد که ایرانجوان به همراه سه تیم دیگر به دلیل پرداخت نکردن تعهداتشان از لیگ کنار گذاشته شدند.



غلامرضا بهروان پس از جلسه دیروز هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ،در بخشی از مصاحبه خود گفت: دو استان خیلی مصر بودند که در لیگ دسته یک تیم داشته باشند. به آنها گفته بودیم که اگر باشگاه‌های بدهکار تسویه حساب نکنند یا تیمی نیاید آنها را جایگزین می‌کنیم. ضمن اینکه چهار تیم که اول فصل تعهد داده بودند وضعیت مالی‌شان را درست می‌کنند و بدهی‌شان را پرداخت می‌کنند اما این کار را نکردند از جدول بازی‌ها کنار گذاشته شدند. پاس همدان، نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان و ایران جوان بوشهر این چهار تیم هستند. 

ایرانجوان همچنان خسته از برزخ
پیش از این تابناک در مطلبی با عنوان «ایرانجوان همچنان خسته از برزخ» با توجه به بدهی های سنگین این تیم این مساله را هشدار داده بود . در مطلبی که تابناک بوشهر در 24 شهریو ما منتشر کرده بود آمده است: «با اعلام رسمی بدهی یک میلیارد و 175 میلیون تومانی باشگاه ایرانجوان بوشهر توسط رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و اعلام ضرب الاجل ۴۸ ساعتی به باشگاه های لیگ برای پرداخت حداقل نصف مبلغ بدهی خود به بدهکاران،حضور ایرانجوان در اولین بازی را در هاله ای از ابهام قرارداد.


در حالی که استاندار بوشهر در آخرین یاداشت فیسبوکی خود خبر از کمک 250 میلیون تومان از منابع استانی به ایرانجوان داده بود امروز اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خبر از  بدهی یک میلیارد و 175 میلیون تومانی باشگاه ایرانجوان به 34 نفر را اعلام کرد.

 رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: که هرکدام از این تیم ها در 48 ساعت باقیمانده باید حداقل نصف مبلغ بدهکاری خود را پرداخت کرده و یا به همان اندازه از طلبکاران رضایت و تسویه حساب ارائه کنند. 



سالاری استاندار بوشهر در بخشی از گزارش عملکرد ورزشی خود در رابطه با باشگاه ایرانجوان در شامگاه پنج شنبه ۲۲ مرداد ماه  آورده بود: «امروز250 میلیون تومان نیز از منابع استانی به ایرانجوان پرداخت شد. پرداخت مابقی کمک ها، پس از تأسیس «کانون هواداران باشگاه ایرانجوان» و انتقال صد در صد سهام آن باشگاه به نام آن کانون خواهد بود. همه مردم استان می توانند با پرداخت حق عضویت، به عضويت اين كانون درآيند و کارت عضویت و هواداری دریافت کنند. حق عضویت پرداختی نیز کاملاً باید صرف هزینه تیم ایرانجوان شود. حمایت صنایع را نیز پیگیری می کنم و انشاء الله خیرین و فوتبال دوستان هم کمک کنند. با اين برنامه چهار منبع مالی برای كمك به ایرانجوان خواهیم داشت:

 1) منابع استانی. 2) کمک خیرین. 3) حق عضویت کانون هواداران. 4) کمک و مشارکت صنایع»

حسن زاد رئیس کمیته انضیاطی فدر اسیون نیز علام کرده بود « 9 تیم لیگ یک مشکل پرداخت بدهی دارند که در 48 ساعت باقیمانده به شروع مسابقات، 9 تیم فوق باید حداقل نصف بدهی خود را پرداخته و یا به همین میزان رضایت از طلبکاران اخذ کنند.» که ایرانجوان بوشهر با یک میلیارد و 175 میلیون تومان بدهی به 34 نفر در صدر بدهکارترین باشگاه قرار داشت.»



کسب مجوز حضور در اولین بازی

دو روز بعد از این گزارش معاون استاندار فتح‌الله حقیقی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات تیم فوتبال ایران‌جوان بوشهر گفت: «این تیم به سبب مشکلات مالی با توجه به آغاز بازی‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نمی‌توانست در مسابقات شرکت کند که حسب دستور استاندار بوشهر با رایزنی‌های انجام شده با معاون امور مجلس وزیر کشور و رئیس فدراسیون فوتبال مشکل این تیم برای شرکت در مسابقات یاد شده برطرف شد.»




قولی که رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر داد
در اولین روز شهریور ماه رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر گفت: «برای کمک به تیم فوتبال ایران‌جوان بوشهر ۵ میلیارد ریال از سوی استانداری بوشهر تخصیص یافته است که تاکنون ۲.۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر با بیان اینکه هیئت فوتبال استان بوشهر ضمانت پرداخت بدهی‌های تیم ایران‌جوان بوشهر را کرده است تصریح کرد: بر اساس ضمانت هیئت فوتبال استان بوشهر و توافق با کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مقرر شد تیم ایران جوان بوشهر تا قبل از بازی هفته چهارم بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کند.»

شرایط کنونی ایران جوان 
تیم ایرانجوان بوشهر تاکنون چهار بازی انجام داده که با یک برد یک تساوی و دوباخت با تفاضل منفی چهار در رده هفدهم جدول بیست تیمی لیگ یک قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار