معاون دفتر آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش از 5 هزار و 900 مدرسه متولی اجرای برنامه تعالی مدیریت خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 13 September 2015
معاون دفتر آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش از 5 هزار و 900 مدرسه متولی اجرای برنامه تعالی مدیریت خبر داد.

به گزارش فارس؛ مرضیه مسگرزاده  در جمع مدیران و مجریان "برنامه تعالی مدیریت" در همدان اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار و 700 مدرسه در کشور مجری طرح "برنامه تعالی مدیریت" بودند که براساس تقاضاهای مدیران مدارس 200 مدرسه به آن اضافه شد و در مجموع به 5 هزار و 900 مدرسه افزایش یافت.

وی اضافه کرد: این طرح سال گذشته به صورت رسمی به عنوان نخستین سال در مدارس سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا شد.

معاون دفتر آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: البته طرح "برنامه تعالی مدیریت" در سه سال گذشته در قالب دیگری آغاز به کار کرده بود که براساس اخذ مصوبه کمیسیون مربوطه براساس دوره‌های مختلف تحصیلی مناسب‌سازی و براساس نظرسنجی در سال گذشته تبدیل به برنامه ملی شد.

وی به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت: برنامه اهداف متعددی دارد که برجسته‌ترین اهداف آن ارتقای مدیریت آموزشگاهی با داشتن دیدگاه‌های روز دنیاست.

مسگرزاده ادامه داد: در این طرح سعی شده تمام اجزای مدرسه اعم از دانش‌آموزان، اولیا، مدیران و معلمان مدرسه نقش تصمیم‌گیرنده داشته باشند و همه درگیر کارهای‌ گروهی و مشارکتی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال جذب مشارکت‌های محلی هستیم به طوری که محله، مدرسه را از آن خود بداند و مرکزیت و ظرفیت‌های محلی را درون خود جذب کند.

معاون دفتر آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورشتصریح کرد: طرح برنامه تعالی مدیریت یک نگاه بلندمدت و تعالی‎بخش دارد تا موجب بهبود کار آموزشی شود.

وی به چالش‌های پیش‌رو در این طرح پرداخت و افزود: جذب مشارکت‌های ذی‌نفعان و تغییر نگرش‌ها و عملکردها راه سختی است که انجام آن مشارکت‌های فرادستگاهی را می‌طلبد.

مسگرزاده اضافه کرد: نزدیک به 13 هزار نیرو را در راستای این طرح آموزش داده‌ایم که باید در اجرای طرح "برنامه تعالی مدیریت" سایر دستگاه‌ها کمک‌رسان آموزش‌ و پرورش باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار