رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در بررسی تصادفات چند روز اخیر توسط کارشناسان، عمده دلایل وقوع آنها ناتوانی راننده و عدم داشتن مهارت کافی برای کنترل وسیله نقلیه در مسیرها بوده است.
کد خبر: ۹۵۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 29 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ ابوالفضل کهزادی عنوان کرد: در بررسی تصادفات چند روز اخیر توسط کارشناسان، عمده دلایل وقوع آنها ناتوانی راننده و عدم داشتن مهارت کافی برای کنترل وسیله نقلیه در مسیرها بوده است.

وی بابیان اینکه صرف داشتن گواهینامه به معنای تسلط و مهارت کامل و کافی برای رانندگی نیست، گفت: بسیاری از توانمندی‌های مربوط به رانندگی به مرور زمان و در اثر تجربه حاصل می‌شود که خانواده‌ها باید در هنگام سپردن وسایل نقلیه به فرزندان به این اصل مهم توجه کنند.

سرهنگ کهزادی در ادامه با اشاره اینکه جوانان تحت تاثیر همسالان خود در غایب والدین اقدام به رفتارهای مخاطره آمیز و هیجانی می‌کنند، اظهار داشت: به همین دلیل می‌طلبد والدین مراقبت‌های لازم را از فرزندان در هنگام رانندگی حتی به فرض داشتن گواهینامه به عمل آورد.

وی افزود: برابر قانون اشخاصی که بدون داشتن گواهینامه مبادرت به رانندگی با وسیله نقلیه می‌کنند، مجرم تلقی و برابر مقررات با آنها رفتار می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا در طرح نوروزی، تعداد ۲۴ راننده فاقد گواهینامه شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار