شرایط تشدید ابتلا به کرونا در شهر‌های استان سمنان و توجه به تغییر رنگ پنج شهرستان در یک روز وضعیت نگران کننده‌ای را برای این استان بوجود آورده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 02 April 2021

تغییر وضعیت پنج شهرستان و تشدید شرایط کرونا در استان سمنان

 

به گزارش  تابناک سمنان کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان بامداد جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان از قول علیرضا آشناگر استاندار سمنان اعلام کرد: در حال حاضر شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان از رنگ زرد کرونایی به فهرست شهرهای نارنجی کشور اضافه شدند.

بنابراین گزارش، ۲ شهر سرخه و آرادان نیز که در روزهای گذشته در وضعیت آبی قرار داشتند به رنگ زرد در آمده است.

بروز خیز چهارم کرونا امری نگران کننده است که علت این تشدید ابتلا، مسافرت ها، برنامه های دورهمی، دید و بازدیدها، فراوانی مواجهه و طول زمان مواجهه، عدم رعایت فاصله فیزیکی و عدم استفاده از ماسک، بوده است. 

طبق آخرین گزارش ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان، شهرستان میامی در وضعیت آبی، شهرستان‌های آرادان، مهدیشهر، گرمسار و سرخه در وضعیت زرد، و سه شهرستان سمنان، شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیما سادات لاری ظهر پنجشنبه اعلام کرد: از چهارشنبه دیروز تا امروز پنجشنبه ۱۲ فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.

وی گفت: سه هزار و ۹۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: در حال حاضر ۳۲ شهرستان قرمز و ۸۵ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار