وضعیت ابتلا و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان رو به کاهش است.
کد خبر: ۹۶۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 23 May 2021

وضعیت سرایت بیماری کرونا در سمنان نزولی است

 

 

به گزارش تابناک سمنان  زمان را که به 14 ماه قبل برگردانیم احدی گمان نمی‌کرد جهان به یکباره با یک ویروس ذره‌بینی به نام کرونا این‌چنین آشفته شود و معادلات و محاسبات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... در دام آن گرفتار شود.

ویروس کرونا در ایران نیز همچون بسیاری کشورهای دیگر شیوع یافت و تاکنون بسیاری از افراد یا مبتلا به این ویروس شده‌اند یا جانشان را در اثر ابتلا از دست داده‌اند.

اما بهترین راه حلی که مسئولان بهداشت و درمان نیز بر آن تأکید دارند؛ رعایت دستورالعمل‌هایی است که از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ و برای اجرا به ستادهای استانی ارسال می‌شود و مردم هر یک از شهرهای کشور باید بر اساس وضعیت شیوع کرونا در استان و شهر و دیاری که در آن زندگی می‌کنند؛ محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند.

وضعیت سرایت بیماری کرونا در سمنان نزولی است

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان به بیان وضعیت استان سمنان به لحاظ شیوع کرونا پرداخت و گفت: استان سمنان در شیب نزولی شیوع این ویروس قرار گرفته است.

وی تأکید بر اینکه این شیب نزولی و شکننده است، گفت: مردم باید همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان وضعیت سرایت بیماری کرونا و آمار مرگ و میر مبتلایان به این ویروس را در این استان نزولی عنوان کرد و اظهار داشت: باید این وضعیت به ثبات کامل برسد.

آشناگر بیان کرد: سمنان از جمله استان‌هایی است که در کشور به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رتبه‌های نخست قرار دارد و این رویه همچنان باید با همراهی و همکاری عموم مردم ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه شهرستان میامی، سرخه و آرادان در وضعیت زرد کرونایی و دیگر شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی رنگ قرار دارند.

استاندار سمنان اظهار داشت: محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا با جدیت اعمال می‌شود.

آشناگر در مورد انتخابات پیش رو و برگزاری آن در شرایط کرونایی گفت: پیوست تبلیغاتی در شرایط کرونایی باید اعمال شود.

وی با بیان اینکه ضوابط این پیوست تبلیغاتی به زودی ابلاغ و به اطلاع مردم و کاندیداها می‌رسد، بر اعمال جدی ضوابط و دستورالعمل‌ها برای برگزاری تبلیغات انتخابات تأکید کرد.

روند نزولی اعلام شده از سوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان نباید در ذهن مردم این‌گونه تفسیر شود که دیگر نیاز به رعایت پروتکل‌ها نیست و می‌توان بدون هیچ‌گونه فاصله فیزیکی با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد؛ بلکه بالعکس باید مردم با جدیت بیشتری پروتکل‌ها را رعایت کنند تا این روند تثبیت شود و امیدها برای مهار کامل آن و قطع زنجیره انتقال آن دوچندان شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار