نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید عزاداری‌های ماه محرم محتوا داشته باشد، گفت: عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم خوراک فرهنگی یک ساله استان در ایام محرم تأمین شود.
کد خبر: ۹۸۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 04 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی محرم افزود: ایام محرم بهترین زمان برای ارایه سبک زندگی به مردم بخصوص جوانان است.

وی محرم را ماه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بخش عظیمی از حماسه عاشورا و قیام حضرت سید الشهدا(ع) باید انعکاس دهنده رجز خوانی های حضرت بر روی پارچه نوشته ها باشد، به گونه ای که عموم مردم با دیدن این شعارها به یاد رشادت ها و از جان گذشتگی بی نظیر امام حسین(ع) بیفتند.

آیت الله علما، با انتقاد از عدم شکل گیری هیات سینه زنی بزرگ کرمانشاه که باید به عنوان روز کرمانشاه در ایام محرم در اذهان ثبت شود، تصریح کرد: به رغم این که چند سال است که به دنبال روز کرمانشاه در ایام محرم هستیم، اما متأسفانه هنوز موفق نبوده ایم و اجرای این مهم مدیریت مطلوب می طلبد.

وی با تقدیر از جامعه پزشکی و صدا و سیما به خاطر آگاهی بخشی و فرهنگ آفرینی در دهه محرم اظهار داشت: باید از تلاش های خوب و اثرگذار جامعه پرتوان پزشکی و صدا و سیما تقدیر و تشکر شود که این گونه همه جانبه در کنار هیات‌ها مذهبی حضور دارند و فرهنگ آفرینی می کنند.

قبل از سخنان امام جمعه کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین احمدی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه طی گزارشی به تبیین کیفیت عزاداری مردم استان در ایام محرم امسال پرداخت.

وی گفت: رنگ بندی ها در بحث عزاداری مردم نباید لحاظ شود و امسال باید وضعیت سیاه پوش کردن استان نسبت به سال قبل بیشتر احساس شود.

حجت الاسلام احمدی از احیای روضه های خانگی خبر داد و اظهار داشت: باید روضه های خانگی به همراه دستگاه هایی که برنامه های صلواتی دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی تقویت و احیا شوند.

سه شنبه ۱۹ مرداد مصادف با اول ماه محرم الحرام است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار