امام جمعه گیلانغرب گفت: حضور دولتمردان و مسوولان در میان مردم و بررسی مسایل و مشکلات آن‌ها بدون واسطه و از نزدیک باعث دلگرمی و امید در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 12 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «مجتبی فاطمی‌نسب»افزود: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت مطرح کردند؛ قدردانی از حضور در میان مردم و شنیدن بی واسطه مشکلات و درد دل مردم توسط دولتمردان است که دولت آیت الله سید «ابراهیم رییسی» و دولتمردانش با آغاز به کار دولت در محافل و استان‌های مختلف حضور یافته اند و باعث دلگرمی مردم شده و این برگرفته از سیره امیر المومنین (ع) است.

وی اظهار داشت: امیر المومنین علی (ع) ملاک‌های مختلفی را برای گزینش کارگزاران در نظر می‌گرفتند که از ایمان و تقوا تا مردمی بودن و مردم داری و ارتباط نزدیک و بدون واسطه با مردم بوده است و در برخی تعابیر امیرالمومنین (ع) در نامه به استانداران و فرمانداران خود را به رعایت اخلاق اجتماعی توصیه می‌کردند.

 امام جمعه گیلانغرب گفت: یک مدیر نباید بخیل و تنگ نظر باشد و باید نگاه امیدوارانه و گره گشایانه به حل مشکلات داشته باشد که این در مردم تاثیر گذار است.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: در میان مردم بودن و با آنان همراهی کردن از نشانه‌های انصاف در مدیریت است و باید یک مدیر دارای روحیه انقلابی باشد و از تبعیض‌ها در عرصه‌های مدیریتی به دور باشد تا با پارتی بازی برخی افرادی که غافل و جاهلند در راس قرار نگیرند و همین امر باعث ناعدالتی شود.

او گفت: در بازسازی انقلاب در همه عرصه‌های مدیریتی چند نکته بسیار مهم است که در موضوع مدیریت انقلابی مدیران آینده کشوری و استانی و شهرستانی باید به آن توجه کنند و یکی از شاخصه‌های یک مدیر انقلابی سواد کامل برای احاطه به مدیریت تحت مدیریت است.

مدیر انقلابی باید تخصص، تجربه و توانایی داشته باشد

امام جمعه گیلانغرب در ادامه گفت: یک مدیر انقلابی باید تخصص، تجربه و توانایی لازم برای آن عرصه‌ای که در راس آن قرار دارد را داشته باشد.

وی اضافه کرد: یک مدیر انقلابی باید انضباط و نظم در انجام امور را داشته باشد و در تعابیر دینی آمده که امور مهم را بر غیر مهم ترجیح دهد و در باب این بحث رسیدگی به زیر مجموعه را مدیریت و برنامه ریزی کمی بکند.

وی گفت: همچنین نظم دهی دارای جهات مختلفی است و برای افرادی که زیرمجموعه و مخاطب آن مدیر هستند اگر دسترسی ندارد ایجاد دسترسی کند و یا از نزدیک به خواسته‌های آنان توجه کرده و یا افراد معتمدی را انتخاب کند که مشکلات و چارچوب را انتقال دهد.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: یک مدیر انقلابی باید دارای تدین باشد و این باعث می‌شود در عملیات‌های روانی دشمن مغفول نشود و دچار اشتباه محاسباتی نگردد و در عملیات‌های روانی دشمن موارد مختلفی هست که از صدر اسلام تاکنون مورد توجه قرار داده است.

 وی تاکید کرد: در بحث پیشرفت‌های پزشکی و علمی و همین واکسن کرونا دشمن هجمه‌های زیادی وارد کرد که این یکی از عملیات‌های روانی دشمن است از این رو مدیر باید دشمن شناس باشد و همچنین یک مدیر که دارای انصاف و عدالت است مغفول نمی‌شود و یک مدیر اگر اهل تدین باشد با امور مردم عادلانه و عاقلانه رسیدگی و برخورد کرده و به زیردستان با یک دید نگاه می‌کند.

 او ادامه داد: یک مدیر اهل حرکت و آینده نگر است و در مجموعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با عقل و خرد جمعی کار‌ها را انجام می‌دهد و از اهل خود با مشورت کمک می‌گیرد و همچنین روحیه انقلابی دارد و اهل شجاعت و عمل و اقدام و ابتکار است و بر اساس تعقل و تفکر عمل می‌کند.

مدیر انقلابی برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند

امام جمعه گیلانغرب در ادامه گفت: مدیر انقلابی بن بست‌ها را با خلاقیت می‌شکند و گره گشا است و امیدوار به خدا و حل مشکلات است و این یعنی انقلابی گری و همچنین تمام لحظات خود را صرف سامان دهی امور مردم کند و زندگی خود را در راه هدف مردم می‌گذارد و این جدیت در کار از شاخصه‌های مدیریت جهادی است.

وی یاد آور شد: نکته دیگری که رهبری فرمودند این است که مدیران باید رویکرد انقلابی همراه با عقلانی داشته باشند و اصالت آن‌ها را بشناسند که اصالت انقلاب بر تکیه بر مردم و توکل بر خداوند برای رفع مشکلات است.

 وی گفت: مدیر باید قدر مردم را بداند تا دچار اشتباه محاسباتی نشود و تنها راه علاج کشور را در بحث مذاکره بر خارج نداند و توان و نیروی داخل را بشناسد و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در حوزه مدیریتی، امنیتی، فرهنگی از مصادیق عقلانیت است.

او اضافه کرد: همچنین یک مدیر انقلابی در همه دستورالعمل‌ها باید به عدالت توجه کند و این عدالت بیانگر وجود استقامت و اعتدال و فقدان افراط و تفریط است و همچنین باید رعایت تقوا و پاکی و نجابت و موضوعاتی که مربوط شئون اجتماعی است باید مورد توجه قرار گیرد.

 حجت الاسلام فاطمی نسب اضافه کرد: از مصادیق تقوا اعتماد سازی عمومی است و اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و مدیران با عدالت مسیر خود را پیدا می‌کند و اگر در بین افراد خرد جامعه عدالت رعایت شود اعتماد نسبت به حاکمیت احیا و ترمیم می‌شود و یکی از راهکار‌های آن عدالت برخورد مساوی بین مردم و طبقات مختلف است.

وی همچنین ضرورت اجرای وعده‌ها را از دیگر مصادیق اعتمادسازی بین مردم بیان کرد و گفت: عملی نشدن وعده‌ها باعث سلب اعتماد مردم می‌شود و دولتمردان کشوری و کلان و شهرستانی نسبت به اولویت بندی و زمان بندی برای تحقق وعده‌ها به منظور افزایش اعتماد مردم به حاکمیت توجه داشته باشند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار