فرمانده انتظامی استان با هشدار به برخی اراذل و اوباش گفت : ما همواره گفته ایم امنیت برای ما خط قرمز است و ناامنی از هر فردی رخ دهد ، برخورد شدید و قاطع خواهد بود .
کد خبر: ۹۹۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 09 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته نیروی انتظامی ، مراسم صبگاه مشترک نیروهای انتظامی استان با حضور شورای تامین استان برگزار شد که در ابتدای این مراسم ، استاندار و اعضای شورای تامین ضمن ادای احترام به شهدای نیروی انتظامی ، از نیروهای حاضر در میدان سان دیده و در ادامه مراسم برافراشته شدن پرچم ، تقدیم هدایا به برخی خانواده های شهدا ، نیروهای برگزیده و اهداء سردوشی انجام گرفت .

سردار مصطفایی در ادامه این مراسم صبگاه ، گفت : اجرای برنامه های هفته نیروی انتظامی معمولا در 13 مهرماه برگزار می شود که با توجه به تقارن امسال این روز با روزهای پایانی ماه صفر برخی جابجایی ها صورت گرفت .

سردار مصطفایی افزود : شعار امسال هفته نیروی انتظامی " پلیس هوشمند و امنیت پایدار" است که نیاز امروز جامعه ما وجود  نیروی هوشمند برای امنیت پایدار است .
وی گفت : این شعار در راستای تحقق گام دوم انقلاب و پلیس در تراز جمهوری اسلامی است که حتما هوشمند بودن پلیس یکی از این شرایط است چرا که پلیس امروز برای موفقیت در تامین امنیت باید هوشمند ، پیچیده و مجهز به علم و فناوری روز است که تلاش کرده ایم هم در  بعد تجهیزات و هم در بعد نیروی انسانی اقدامات خوبی صورت گیرد .
سردار مصفایی افزود : نیروهای ما امروز باید ضمن داشتن مهارت های تخصصی برای تامین امنیت ، در کنار آن از ویژگی های مناسب اخلاق رفتاری در سطح جامعه برخوردار باشند .
وی با برشمردن امنیت به عنوان یکی از نیازهای جوامع بشری ، ادامه داد : با همراهی دستگاه های متولی و مشارکت  مردم ، استان از امنیت خوبی برخوردار و جز استان های برتر کشور است به گونه ای که در زمینه ایجاد و وقوع جرم جز استان های موفق هستیم و این نتیجه تلاش های همگانی است .
سردار مصطفایی گفت : امنیت پایدار بر مشارکت پایدار احاد جامعه ، از نیروهای دولتی تا نیروهای انتظامی استوار است که البته خود مردم باید خودجوش به تولید امنیت بپردازند .
سردار مصطفایی افزود :از نظر ما قانع بودن به وضعیت موجود پسرفت است و باید امنیت و تکلیف خود را برای تامین امنیت روز به روز، بیشتر کنیم و ما به عنوان تیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور و مردم حاظر به اهدا جان خود هستیم .
فرمانهی انتظامی استان در ادامه به برخی اقدامات نیروی انتظامی استان اشاره کرد و گفت : در یک سال گذشته و با همکاری شورای تامین استان با وجود بیماری کرونا در حوزه استحفاظی برای همکاری با ستاد کرونا تلاش های زیادی شده است و هر جایی که به ماموریت محول شده است به بهترین نحو ممکن انجام داده ایم.
سردار مصطفایی افزود : در زلزله سیسخت پلیس در کنار دیگر دستگاه ها خوش درخشید و در همان لحظات اول وقوع حضور ثمر بخشی داشت . در زمان وقوع زلزله معمولا دقایق اول امکان برخی ناامنی ها از جمله سرقت وجود دارد  که در زلزله سیسخت حتی یک مورد سرقت صورت نگرفت .
وی ادامه داد : در مدیریت سفرها در سال گذشته رتبه اول را کسب کردیم . در سفر اخیر رئیس جمهور بهترین مدیریت بدون رخ داد کوچکترین مورد امنیتی را شاهد بودیم.
وی با هشدار برخی اراذل و اوباش گفت : ما همواره گفته ایم امنیت برای ما خط قرمز است و ناامنی از هر فردی رخ دهد ، برخورد شدید و قاطع خواهد بود .
سردار مصطفایی افزود : نیروی انتظامی در مقابل هنجار شکنان قاطع و بدون مماشات برخورد می کند هر چند در استان ما شرارت و اوباش به آنصورت وجود ندارد اما با هر موردی از شرارت و ایجاد نا امنی قاطعانه مقابله می شود .
فرماندهی انتظامی استان در پایان به برخی موفقیت های پلیس اشاره کرد و گفت : در خصوص کشفیات به دلیل همجواری با استان هایی که در این زمینه امار قاچاق بالا است ، بالغ بر ۷۰ کشفیات قاچاق کالا داشته ایم که این کشفیات به میزان 523 میلیارد بوده است .
مصطفایی گفت : در یک سال گذشته 29 میلیارد تومان کشف کالای قاچاق داشته ایم ضمن اینکه بیش از 4 تن هم مواد مخدر کشف و ضبط شده است .
دو وظیفه اصلی نیروی انتظامی
در این مراسم استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در سخنانی کوتاه گفت : یک رکن امنیت کشور در دست نیروی بی بدیل و بدون جایگزین نیروی انتظامی است .
علی احمد زاده افزود : نیروی انتظامی دو وظیفه مهم بر عهده دارد . یکی تامین اقتدار کشور و دیگری مقابله با اشرار و تامین امنیت جامعه که در این زمینه انجام وظیفه می کند .
احمد زاده گفت : هر گاه کوچکترین نا امنی یا مشکلی در سطح جامعه رخ دهد ، این نیروی انتظامی است که فورا در محل وقوع حاضر و ایجاد امنیت می کند .
وی در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی گفت : یاد و خاطره شهدای گرانقدر تامین امنیت جامعه را گرامی می داریم .
گزارش تصویری صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار