ضرورت حفاظت از اماکن و آثار تاریخی، فرهنگی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان بر ضرورت حفاظت از اماکن و آثار تاریخی، فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 10 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا امیری افزود:دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها از مهمترین عوامل اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی استان محسوب می‌شوند.
وی با قدردانی از فعالیت دهیاران در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی اظهار داشت: حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی بدون یاری و همکاری اعضای شوراها ودهیاران امکانپذیر نیست.
او با تاکید بر جدیت هرچه بیشتر در خصوص حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی افزود: آموزش یکی از مهمترین مولفه‌های معرفی آثار تاریخی و همچنین آشنایی با چگونگی حراست و پاسداری از این مواریث و نگهداری از آنها برای نسل‌های آینده است.
امیری آموزش را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت:دوره‌های آموزشی - توجیهی ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با مضمون معرفی یگان حفاظت، شرح وظایف پرسنل و آشنایی با قوانین و مجازات‌های متخلفین حوزه میراث‌فرهنگی به صورت منظم توسط کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان افزود: عموم مردم باید در حفاظت از اماکن و آثار تاریخی، فرهنگی جدیت و حساسیت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه اخبار و اطلاعات مربوطه را به وسیله تماس با شماره تلفن‌های مشخص شده قرار دهند.
امیری ادامه داد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی سازمانی مردم‌ نهاد است که بسیاری از دهیاران و اعضای شورای روستا در قالب این انجمن به حفاظت از میراث‌فرهنگی می‌پردازند که بدون کمک آنها یگان حفاظت نمی‌تواند از آثار و میراث‌فرهنگی حفاظت کند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان از زحمات و تلاش‌های شورا و دهیاران شهرستان آشتیان در حفظ و نگهداری آثار تاریخی اغلب در اطراف روستاها وجود دارند قدر دانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار