تحلیل سیدهادی حسینی از روند انتقال تیم‌های فوتبال

تیم‌های ورزشی حیات خلوت و دکان سیاسی برخی افراد شده‌اند

تابناک: عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر قرار است تیم‌های فوتبال شهرستان‌ها زیرنظر دولت اداره شوند نباید به تهران انتقال داده شوند. وی اشکال روند انتقال تیم‌های فوتبال به شهرستان را در این می داند که تماشاچی و امکانات را در تهران بلوکه کردند.
کد خبر: ۷۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 11 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص انتقال برخی تیم‌های فوتبال شهرستان به تهران بیان داشت: انتقال باشگاه‌های تهرانی به شهرستان‌ها پیشنهاد من بود و زمانی که در سمت مدیر کل تربیت بدنی بودم این پیشنهاد را مطرح کردم که اجرایی هم شد ولی در حال حاضر، خلاف آن درحال اتفاق افتادن است.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس ادامه داد: این‌که تیم‌های شهرستانی به تهران انتقال پیدا کنند مشکلی ندارد ولی به شرط آن‌که دولت در اداره آن تیم‌ها نقشی نداشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: اگر شهرستانی بخواهد تیمی داشته باشد باید دارای اقتصاد مناسب باشد ولی اگر قرار است دولت‌ از این تیم‌ها حمایت کند آن‌ها نباید از بازی درآن شهرستان انصراف داده و خواستار انتقال به تهران شوند.

وی ادامه داد: آن زمان که برخی تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها انتقال داده شدند اشتباهاتی پیش آمد؛ مثلا موقعی که تیم صبا به شهرستان قم تعلق گرفت هنوز شهر قم ظرفیت چنین چیزی را نداشت ولی به دلیل علاقه و فعالیت خوب نیکخو، مدیرکل تربیت بدنی قم این اتفاق افتاد.

حسینی تصریح کرد: قم اگر تیم لیگ برتری در رشته کشتی٬ رزمی یا رشته‌های دیگر داشته باشد بهتراست ولی در فوتبال، تیم دسته یک یا دو هم برایش کافی است تا علاقه‌مندان به ورزشگاه بروند ولی شهر تبریز و استان مازندران ظرفیت داشتن یک تیم لیگ برتری فوتبال را دارند.

وی بیان داشت: به همین دلیل روی موضوع واگذاری تیم‌ها به بخش خصوصی اصرار می‌شود تا این اتفاق بیفتد و دولت و شرکت‌های بزرگ دولتی در اداره تیم‌ها نقشی نداشته باشند٬ تیم‌ها حیات خلوت و دکان سیاسی٬ اقتصادی و اشتغال برخی افراد شده‌اند که باید جمع شوند.

حسینی درخصوص پیشنهاد خودش درباره انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها بیان کرد: آن زمان تصمیم گرفته شد که همه تیم‌ها به شهرستان بروند و 2 تیم استقلال و پرسپولیس در تهران بمانند چون تهران ظرفیت دارا بودن بیش از 2 تیم را ندارد٬ این‌که هرهفته در تهران بازی برگزار شود باعث می‌شود حلاوت تماشاچی بیفتد٬ تیم‌های استقلال و پرسپولیس در تهران تماشاچی دارند ولی وقتی مثلا تیم پاس در تهران حضور داشت فقط 100 سرباز در استادیوم آزادی حضور داشتند و زمانی که همین تیم به همدان می‌رفت 20٬ تا 30هزار تماشاچی برای تشویق به استادیوم می رفتند و روی سکو می نشستند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: اتفاقی که سبب شد اجرای این پیشنهاد و طرح موفق نباشد این بود که تیم را به شهرستان انتقال دادند ولی تماشاچی و امکانات را در تهران بلوکه کردند و گفتند حالا که تیم به شهرستان می رود چرا پولش را پرداخت کنیم بنابراین برخی تیم های شهرستان دچار مشکل شدند و نتیجه لازم را کسب نکردند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار