مرمت امامزادگان حواخاتون موت آباد به زودی آغاز می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از مرمت بنای تاریخی امامزاده حواخاتون موت‌آباد با مشارکت اوقاف و امور خیریه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 10 March 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمدعلی آقازیارتی افزود: پس از بررسی‌های اولیه در بازدید از این بنای تاریخی که در روز گذشته با همراهی کارشناس اداره کل اوقاف انجام شد مرمت و بازسازی آن به زودی آغاز می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای مرمت بنای تاریخی امامزاده حواخاتون سه میلیارد ریال است که مقرر شد با مشارکت اداره کل اوقاف استان به زودی و بعد از تهیه شرح خدمات آن نسبت به مرمت آن اقدام شود.
آقازیارتی یادآورشد: امامزاده حواخاتون یکی از مهمترین بناهای مذهبی در این روستا است که قدمت آن به دوره سلجوقی- ایلخانی برمی‌گردد.
او افزود: این بنای تاریخی در روستای موت آباد دهستان معصومیه قراردارد و مصالح اصلی و تزئینات آجری آن از ارزش معماری بالایی برخوردار است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک یادآور شد:امامزاده حواخاتون به شماره۱۱۲۷ در سال ۱۳۵۴در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار