مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: واحد‌های تولیدی دلفا فوم، بتن آماده امیریان و تولیدی دانه بندی شن و ماسه تعاونی ۳۵۵ توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به علت نداشتن پروانه استاندارد پلمب شدند.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 12 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مهدی حسین پور با اشاره به پلمپ جندین واحد تولیدی، اظهار کرد: مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هر گونه تولید، عرضه و ارائه خدمات مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع و مطابق ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ از ادامه فعالیت آن بخش از واحد‌های تولیدی که مضر به حال سلامت افراد جامعه باشد ممانعت بعمل می‌آید.

وی افزود: در راستای این مهم مطابق گزارش کارشناسان محترم این اداره کل با کشف و شناسایی واحد‌هایی که بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام به تولید و عرضه محصول غیر استاندارد به بازار مصرف می‌نمایند با اعلام جرم از طریق شعبه اختصاصی این اداره کل (شعبه ۱۵ دادیاری) اقدام و ضمن اخذ دستور پلمب واحد‌های فوق الذکر در معیت پلیس محترم نظارت بر اماکن عمومی به واحد‌های تولیدی مذکور مراجعه و اقدام به پلمب خط واحد نموده و به متصدی واحد اخطار گردید تا زمان اخذ پروانه استاندارد حق تولید و عرضه به بازار مصرف را ندارند.

حسن پور تصریح کرد: در صورت مخدوش نموده پلمب این اداره کل مطابق ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات شخص یا اشخاصی که مرتکب فک پلمب شده باشند به حبس تعزیری از ۳ ماه تا ۲ سال محکوم می‌گردند.

مدیرکل استاندارد استان گفت: لازم به ذکر است واحد تولیدی آسیا فوم تعطیل بوده و عملاً پلمب واحد تولیدی میسر نگردید، لذا مراتب توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی صورتجلسه و به مقام محترم قضایی گزارش گردید.

حسین پور در ادامه تصریح کرد: شهروندان گرامی می‌توانند گزارش مربوطه به عرضه کالا‌های بی کیفیت را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷در طول شبانه روز و همچنین تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی فرمایند.

وی در پایان از مردم خواست با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد درج شده بر روی کالا‌ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالای مورد نظر نیز اطمینان حاصل نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار