مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نشریات مکتوب ماندگاری بیشتری دارند.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 07 October 2015
تابناک بوشهر: حمیده ماحوزی در بازدید از هفته نامه "مردم جنوب" گفت: حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری از اولویت های مهم این اداره کل می باشد و توجه به آن در رأس امور است.

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، وی افزود: متأسفانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستردگی ویژه ای که در حوزه های مختلف قرآنی، هنری و فرهنگی دارد، نسبت به سایر دستگاه ها از پایین ترین بودجه تخصصی برخوردار است.

وی از ابلاغ دستور العمل جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام به استان ها خبر داد و گفت: بر اساس این ابلاغیه شورایی متشکل از ادارات امور کتابخانه ها، اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت و خبرگزاری ها خواهد بود که در یک راستا جهت رفع مشکلات هم استانی ها اقدام خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آثار مکتوب ماندگاری بیشتری دارند و در ذهن مخاطب بیشتر می ماند، تصریح کرد: با وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نباید نشریات مکتوب به فراموشی سپرده شود و می بایست شرایطی فراهم شود تا در جامعه رواج بیشتری یابد.

وی اظهار داشت: متأسفانه همکاری بین بخشی در استان بسیار کمرنگ است و سال  گذشته از سوی شهرداری  هیچ گونه کمکی در حوزه شهر و شهرداری نشد و این قضیه موجب شد نتوانیم امتیازی در این خصوص کسب نماییم.

ایشان ادامه داد: سال گذشته 24 دستگاه، شامل اداره کل بنادر و دیانوردی، اداره کل زندان ها، دادگستری، ثبت احوال، کمیته امداد و ... نهایت همکاری را در زمینه کتابخوانی و طرح های نوآور داشته اند.

ماحوزی یادآور شد: استان بوشهر سابقه درخشانی در زمینه چاپ نشریات مکتوب دارد و راه اندازی خانه مطبوعات یکی از اولویت های کاری و مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که خوشبختانه میسر گردید.

وی بیان داشت: هر مدیری با هر ایده و جناحی می تواند با خانه مطبوعات همکاری نماید و خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز با قلم آزاد خود می توانند به فعالیت بپردازند.

لازم به ذکر است که انعقاد تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نامه نگار به وزارت نفت در خصوص توزیع آگهی های نفتی، اشتراک نشریات محلی در اتوبوس های بین شهری و نصب نرم افزار توزیع آگهی ها در آینده نزدیک از دیگر برنامه هایی هست که در جهت حمایت از نشریات محلی مدیر کل  فرهنگ و ارشاد استان بوشهر به آن اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار