نشست کمیسیون توسعه و عمران شهری هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلان‌شهرها برگزار شد
تابناک هرمزگان- کمیسیون توسعه و عمران شهری هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلان‌شهرها صبح امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه با حضور روسای شوراهای کرج، زاهدان، رشت، بوشهر، گرگان، اردبیل و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 24 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//"وحید نیک‌روش"، رئیس شورای شهر بوشهر، ریاست کمیسیون توسعه و عمران شهری هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلان‌شهرها را بر عهده گرفت.

در ابتدای این نشست هم‌اندیشی، دستورکار فراهم کردن زمینه استفاده از منابع تجدید پذیر توسط شهرداری‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

"مسعود محمدی"، رئیس شورای شهر کرج در این رابطه پیشنهادی ارائه کرد و گفت: تعدادی از ساختمان‌های شهر مشهد از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی استفاده کردند. در این راستا شهرداری‌ها می‌توانند از زمین‌هایی که دارند برای توسعه انرژی تجدید پذیر در قالب پنل‌های خورشیدی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تجربه ما در شورا و شهرداری کرج در این راستا ایجاد استخر ذخیره آب در چند نقطه شهر است. در حال حاضر سازمان آرامستان‌ها تا اواسط تابستان نیاز به آب لوله‌کشی ندارد و از آب ذخیره شده استفاده می‌کنند.

"یعقوب دبیری نژاد"، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس نیز پیشنهاد خود را قرائت کرد و گفت: به منظور کاهش سوخت‌های فسیلی، برق مورد نیاز اماکان ورزشی و عمومی متعلق به شهرداری‌ها با مشارکت وزارت نیرو از طریق پنل‌های خورشیدی تامین گردد.

"یونس شهنوازی"، رئیس شورای شهر زاهدان اظهار کرد: یکی از معابر اصلی خیابان‌های شهر زاهدان با پنل خورشیدی تامین انرژی می‌شود که تجربه موفقی بوده است. یکی از مشکلات اصلی شهر زاهدان کنتور برق است به همین علت در حال برنامه‌ریزی برای توسعه پنل‌های خورشیدی در حاشیه شهر هستیم. استفاده از پنل‌های خورشیدی در شهرهایی با اقلیم مشابه زاهدان می‌تواند تجربه‌های موفقی را رقم زند.

در ادامه نشست، روسای شوراهای رشت، گرگان، زاهدان، اعضای شورا و مدیران شهرداری بندرعباس تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و پیشنهاداتی را مطرح کردند که اهم آن‌ها در ادامه آمده است؛ تولید انرژی از زباله‌سوزی، خرید دستگاه‌های بازیافت آسفالت، استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق مشا ساختمان‌ها و ذخیره‌سازی آب‌های سطحی برای تامین از انرژی.

جلسه کمیسیون توسعه و عمران شهری با دستورکار دوم "بررسی مجهز شدن سیستم خدمات‌دهی شهرداری‌ها به تکنولوژی‌های نوین" همچنان در حال برگزاری است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار