استاندار زنجان گفت: نظام درست ارجاع نیاز‌ها به دانشگاه‌ها را نداریم و باید سازوکار مناسبی برای این موضوع فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷ 21 April 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، محسن افشارچی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) در نشست با شماری از اساتید دانشگاه‌ها، حوزه و نخبگان استان زنجان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، افزود: سازوکار‌های ارتباط صنعت و دانشگاه در دنیا مشخص است و زمینه آن باید توسط حاکمیت فراهم شود.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که تاکنون در این خصوص مطرح بوده کاستی‌ها و نواقصاتی دارد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبات اقتصاد نفتی و گرفتار شدن حکمرانی در آن طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز هم آن نگاه را داریم و تمام شئونات و شکل‌گیری ساختار حکمرانی هم بر مبنای پول نفت بوده است.

افشارچی ادامه داد: این موضوع در سازوکار‌های دانشگاه‌های ما هم تاثیر گذاشته، اما اکنون مسئله فرق کرده است و باید تصمیمی برای گذار از اقتصاد نفتی اتخاذ کنیم.

او با بیان اینکه نیرو‌های انسانی را باید بر مبنای نیاز جامعه تربیت کنیم، اظهار کرد: کارکرد اصلی دانشگاه همین است و باید یک نگاه متفاوت به مسائل داشته باشیم.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان در استان تاکید کرد و گفت: سهم اقتصاد دانش‌بنیان را از اقتصاد کشور باید افزایش دهیم، زیرا این جهت‌گیری‌ها برای جایگزینی نفت اهمیت دارد.

تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان زنجان

در ادامه جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان زنجان تحصیل می‌کنند.

ابوالفضل رفیعی از فعالیت ۲۵ واحد دانشگاهی و آموزش عالی در این استان خبر داد و افزود: مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان در مجموع ۱۶۰۰ نفر هیات علمی دارند.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان را دختران و بانوان تشکیل می‌دهند.

او گفت: ۲۱ تشکل و ۴۰ نشریه دانشجویی نیز در سطح دانشگاه‌های استان فعالیت دارد.

رفیعی با بیان اینکه عمده مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان پس از انقلاب اسلامی تاسیس و راه‌اندازی شده است، گفت: امروزه دانشگاه‌های استان در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی را مورد توجه قرار داده‌اند.
وی یادآور شد: مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها به‌صورت مستمر در کمیسیون دانشجویی استان مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار