معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در حوزه جوانی جمعیت باشند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵ 23 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری می‌شود، اظهار کرد: کار‌های فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم نهاد درخصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود و فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با همه مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند، تصریح کرد: مقامات قضایی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

رفیعی با اشاره به اینکه شیب نزولی ولادت در استان طبق بررسی آمار سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شده که این موضوع امیدوارکننده است و باید اقدامات حمایتی و تکلیفی دستگاه‌ها در این زمینه با جدیت ادامه یابد، ادامه داد: تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷، هشت درصد و در سال ۹۸، ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش یافت.

او افزود: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: نرخ جایگزینی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۰ به یک درصد رسید. این سال با ۱۵ هزار و ۲ مورد ولادت کمترین کاهش این واقعه در استان ثبت شد.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد، گفت: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش یک و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار