مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه حوزه میراث فرهنگی با مشکل اعتباری مواجه است، گفت: حفاظت از آثار فرهنگی نیاز به ساماندهی اجتماعی است.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 31 October 2015
تابناک بوشهر: ابراهیم فروزانی در جلسه انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان دشتی اظهار کرد: میراث فرهنگی دارای بخش بسیار وسیعی است و این امر طبیعی است چون مملکت ما دارای آثار تاریخی زیادی است.

وی بر لزوم حفظ آثار توسط مردم تاکید کرد و افزود: تصور اینکه مردم در نگهداری آثار کنار کشیده شوند و دولت این کار را انجام بدهد اشتباه است چون منابع دولتی کافی نیست و مردم در نگهداری آثار همکاری کنند.

فروزانی بیان کرد: کاری که انجمن میراث فرهنگی انجام می دهد این است که با مردم ارتباط برقرار کنند و مطالبه‌های آن‌ها را در بخش‌های برنامه‌ریزی و پروژه‌ها سازماندهی کنند.

وی ادامه داد: حفاظت از آثار فرهنگی نیاز به ساماندهی اجتماعی است و این سازماندهی لزوما نباید از بالا به پائین باشد باید کاری کنیم که زبان مشترک ایجاد شود و موانع را برداشت تا مردم حرکت را شروع کنند.

فروزانی از تلاش‌ها و حمایت‌های فرماندار دشتی و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و گفت: در چند سال اخیر اعتبارات خوبی از محل اعتبارات استانی و ملی برای پروژه‌ها جذب شده به‌طوری که استان بوشهر که جزو استان‌های آخر کشور بود هم اکنون جزو استان‌های بالا در جذب اعتبارات در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی به شدت با مشکل اعتباری مواجه است که باید با کمک انجمن‌ها زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم در حفاظت آثار کمک کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار