مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای جلوگیری از وارد آمدن خسارات به محصولات کشاورزی استان مبارزه با آفت ملخ به شکل جدی و اساسی در مزارع استان اردبیل انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۱۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 25 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، یحیی آذرمی در جلسه هماهنگی مبارزه با آفات در مزارع استان اردبیل اظهار داشت: در راستای جلوگیری از وارد آمدن خسارات به محصولات کشاورزی استان مبارزه با آفت ملخ به شکل جدی و اساسی در مزارع استان اردبیل انجام می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل به دلیل دارا بودن مراتع وسیع به ویژه در مناطق شمالی استان یکی از مناطق اصلی کانون‌های تجمع و تخم‌ریزی انواع ملخ‌ها است و در سطح وسیعی از مراتع استان عملیات دیده‌بانی، کانون‌یابی و کانون‌کوبی این آفت انجام می‌شود و به این دلیل مزارعی که در تیر‌رس این آفت واقع شده از خسارت آن مصون هستند.

آذرمی در مورد وضعیت مبارزه با این افت در مراتع و مزارع و باغات استان اردبیل بیان کرد: امسال عملیات کانون‌کوبی این آفت در اول اردیبهشت ماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود عملیات کانون‌کوبی به بیش از 20 هزار هکتار برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز از طریق مدیریت بحران استانداری و نیز فرمانداران شهرستان‌های مربوطه برای تامین سموم و تجهیزات مورد نیاز، شاهد کنترل موثر این آفت در سال 95 باشیم.

وی با تاکید بر همکاری تنگاتنگ کشاورزان با اکیپ عملیات مبارزه با آین افت گفت: همکاری مردمی و گزارشات محلی و به کار بستن توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان حفظ نباتات در زمینه جلوگیری از چرای احشام و خودداری از رهاسازی دام و طیور در مناطق سم‌پاشی شده می‌تواند از بروز خسارت‌های جانبی نیز کاسته و بستر لازم را برای مبارزه اصولی و موثر با این آفت آماده کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار