اندر حکایت این روزهای مدیریت شهری استان:
در حال حاضر چهار شهر استان در رویدادی قابل توجه شهردار ندارند و همه آنها از لحاظ خدمات شهری در وضع نامطلوبی به ‌سر می‌برند
کد خبر: ۲۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸ 15 April 2015
تابناک بوشهر -  سه شهر بزرگ استان بوشهر، شهردار و یا به‌عبارت بهتر «صاحب» ندارند. باید به این سه شهر، بندر کوچک نخل تقی را هم افزود که نزدیک به یک ماه است، شهردار ندارد.

 شهرداران، مدیران و صاحبان شهرها، نماینده مردم به‌شمار می‌روند، اما به نظر می‌رسد بحران شهری در استان بوشهر به این شکل که شهرداران شهرهای گناوه، برازجان و به‌تازگی هم بندر بوشهر یا استعفا داده‌اند یا این‌که برکنار شده‌اند تا بیش از نیمی از جمعیت استان در این سه شهر مدیریت شهری نداشته باشند، تاکنون سابقه نداشته است .

جدیدترین و مهم‌ترین این کنار رفتن‌ها را اما می‌توان در شهرداری بندر بوشهر مشاهده کرد. حرف و حدیث‌های بسیار میان شهرداری و شورای شهر بوشهر که به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، وجود دارد. شورای شهری که در ابتدای روی کار آمدن خود سعید آزاد شهرکی را از ترس روی کار آمدن دیگر گزینه‌ها، با عجله انتخاب کرد. شاید آنها این پیش‌بینی را نمی‌کردند که باچنین انتخابی تا این اندازه به اعتبار خود لطمه بزنند. بندر بوشهر در مدتی که آزاد شهرکی به‌عنوان مرد اول اجرائی پروژه‌های بندر بوشهر انتخاب شد، عملا از رونق افتاد. بوشهر در حال حاضر به‌دلیل کم‌کاری‌های صورت گفته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. مشکلاتی که می‌توان گفت دیگر جزئی از زندگی مردم بوشهر شده است و حل آنها نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد.

با این اوصاف، این مشکلات کار را به‌ جایی رساند که شورای شهر بوشهر را از خواب غفلت بیدار کرد و حامیان سرسخت شهردار بوشهر را متقاعد کرد که از موضع خود کوتاه بیایند تا طرح سوال از شهردار کلید بخورد و شهردار برکنار شود البته هر چند شورا به فاصله 48 ساعت بعد شهردار جدید یعنی میگلی نژاد انتخاب و معرفی شد اما گویی وزارت کشور تصمیم ندارد حکم وی را تایید کند این خبر وقتی حساسیتش بیشتر شد که گفته می شود استاندار نیز تمایل چندانی به انتخاب میگلی نژاد ندارد.

آنچنان که از شرایط پیداست، معمای شهردار بوشهر که روزی به پازل چهل‌تکه‌ای می‌مانست، این روزها به پاسخ نزدیک‌تر می‌شود.

به هر روی اکنون وبه طور قانونی در حال حاضر چهار شهر استان در رویدادی قابل توجه شهردار ندارند و همه آنها از لحاظ خدمات شهری در وضع نامطلوبی به ‌سر می‌برند. از یک طرف برازجان است که هنوز نتوانسته هویت خاص شهری خود را به‌دست آورد و شهردار  درکشمکش‌های بسیار با شورای شهر برازجان، سرانجام به بهانه انتخابات مجلس از سمت خود کناره‌گیری کرد.  از طرف دیگر در شمال استان هم بندر تجاری گناوه است که با وجود آن‌که یکی از گردشگر‌پذیرترین شهرهای جنوبی کشور به‌شمار می‌رود اما به‌هیچ عنوان وضعیت گردشگری جالبی ندارد. 

در پایان لازم به ذکر است که شوراهای سه شهر بزرگ استان نباید از یاد ببرند که وظیفه اصلی شهردار، خدمت به مردم شهر است و تامین منافع شخصی اعضای شورا خواسته‌ای ناپسند از شهردار است و نیاز است که در انتخاب شهردارهای جدید این شهرها، فارغ از اختلافات و جریانات سیاسی، فردی شایسته برای این سمت انتخاب شود. فردی که برای ماندن خود در سمت شهردار نیازی به پرداخت عیدی‌های چند ده میلیونی نداشته باشد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار