رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بودجه پیش بینی شده شهرداری این بندر امسال یکهزارو 160 میلیارد ریال است که امیدواریم با افزایش درآمدزایی شهرداری این میزان بودجه پیش بینی محقق شود.
کد خبر: ۳۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 11 May 2015
تابناک بوشهر: نصرالله اسدی یکشنه شب در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: همچنین برای توسعه فضای سبز شهر بوشهر 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که می تواند نوید بخش افزایش سرانه فضای سبز برای شهروندان بوشهری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت اشتغال نیروهای بومی در شرکت های مستقر در پارس جنوبی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده شمار زیادی از شرکت های پتروشیمی فعال درپارس جنوبی حتی یک نیروی بومی استان بوشهر نیز درآن ها شاغل نیست.

اسدی اضافه کرد: این زیبنده استان بوشهر نیست که شرکتی دراین استان کار کند وحتی یک نیروی بومی نیز درآن مشغول به فعالیت نباشد.

وی ادامه داد: بی مهری برخی از مسوولان شرکت های فعال درمنطقه پارس جنوبی به نیروهای بومی درحالی است که براساس مصوبه دولت،50 درصد فرصت های شغلی شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی این استان باید به جویندگان کار بومی تعلق بگیرد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر اضافه کرد: در استخدام نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی موضوع کمبود نیروی انسانی ماهر مطرح می شود ولی این درحالی است که در شماری از شرکت ها حتی نیروهای خدماتی نیز بومی استان بوشهر نیستند.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر گفت: شرکت های پتروشیمی کاویان، مروارید، مرجان و پردیس که در پارس جنوبی فعال هستند از جمله شرکت های فاقد نیروی بومی استان بوشهر هستند.

وی یادآورشد: در شهرهای جنوبی استان بوشهر هیچ وقت شاهد سرقت و مشکلات فرهنگی نبوده ایم ولی با افزایش نیروهای غیر بومی در پارس جنوبی چنین جرایمی افزایش یافته است.

وی گفت: مسولان استان بوشهر باید برای تحقق حق مسلم جوانان استان بوشهر دست به دست هم داده و متحد شوند تا شاهد فعالیت شرکت های پتروشیمی فاقد نیروی بومی استان بوشهر نباشیم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بوشهر دراین نشست گفت: تعداد زیادی از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح این شهر به جای این که در برگیرنده پیام های شهروندی برای ارتقا سطح فرهنگ عمومی شهروندی باشد، حاوی پیام های تبلیغاتی هستند.

خدیجه گرشاسبی افزود: در سطح شهر حتی یک تابلو تبلیغاتی نیز به موضوع مهم عفاف و حجاب اختصاص نیافته است.

وی اظهارکرد: دراعیاد و سوگواری ائمه نیز کمتر شاهد تغییر در چهره ظاهری شهر بوشهر هستیم و شهر بخوبی با مناسبت ها نمود پیدا نمی کند.

گرشاسبی افزود: با اختصاص تابلو های تبلیغاتی سطح شهر بوشهر درتعدادی از روزهای ماه به پیام هایی در این زمینه می توان گامی مهم در راستای تقویت فرهنگ عمومی برداشت.

وی یادآورشد: روز 13 رجب میلاد حضرت علی (ع) نیز شاهد تبلیغات لازم برای پوشش چنین مناسبت بزرگ و مهمی نبودیم.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در پاسخ به انتقادات این عضو شورا گفت: سازمان های تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان فرهنگی نیز موظف به پوشش و تبلیغ برنامه های مذهبی هستند و نباید تنها شهرداری را موظف به اجرای این امر بدانیم.

عبدالخالق برزگر زاده از برگزاری نخستین نشست کمیته تخصیص در طول فعالیت شورای شهر چهارم بوشهر خبر داد و گفت: خوشبین هستیم که با از سرگیری روند برگزاری کمیته تخصیص بتوانیم نظارت بهتری بر هزینه کردها در پروژه های شهرداری داشه باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار