اولین همایش برند و برندسازی با حضور پروفسور محمود سمیعی نصر روز پنجشنبه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 22 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،دبیر مرکز مطالعات و پژوهش های اتاق بازرگانی کرمانشاه هدف از برگزاری این همایش را یادگیری و کسب تجربه و دانش برای برندسازی محصولات و تولیدات استان عنوان کرد و گفت: کرمانشاه با وجود تولید محصولات و صنایع منحصر به فرد اما تاکنون اقدام خاصی برای برندسازی این محصولات و تولیدات صورت نگرفته است.
ناصر گلی، با بیان اینکه امروز برند و برندسازی خود به تنهایی می تواند منشا ثروت و سود فروان باشد، گفت: در گذشته کسب و کارها با تزریق پول و سرمایه هنگفت رونق و رشد پیدا می کرد ولی امروز با افزایش دانایی و علم، کسب و کارهای کوچک رشد و توسعه می یابند و یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین ها راه ها برای رشد کسب و کار برند شدن و برندسازی است که نیاز به سرمایه هنگفت ندارد.
به گفته وی، وقتی کالا و محصولی برند شد، خود به خود بدون اینکه کالا دیده شود باعث اعتماد و اطمینان مصرف کنندگان و خریداران می شود مصرف آن در سطح ملی و جهانی افزایش می یابد و متعاقب آن اشتغال و کسب و کار رونق می یابد.
وی بیان داشت: یکی از مهم ترین مزیت های برندسازی و برندشدن کالاها و محصولات جلوگیری از سوء استفاده دیگران از نام و نشانی محل تولید این محصولات و شرکت های تولیدکننده آنها است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه بدلیل برند نبودن محصولات استان تولیدات شاخص و ویژه استان به اسم مناطق دیگر در بازار داخلی و جهانی بفروش می رسد و کسی هم نمی داند این محصولات در استان کرمانشاه تولید می شود، مانند تخمه آفتابگردان سنقر که مخصوص این شهرستان است یا سیب گهوار، نخود بیونیج دالاهو، دنده کباب کرمانشاه، گیلاس شهرستان صحنه و قیرطبیعی کرمانشاه که با برند شدن آنها زمینه اشتغال و رشد و توسعه آنها در منطقه و شهرستان فراهم می شود.
وی برند کردن محصولات را مانند ثبت آثار تاریخی و باستانی دانست و گفت: متاسفانه با ثبت نکردن آثار تاریخی و فرهنگ و هنر کشورمان در سطح جهانی دیده ایم دانشمندان، شعرای بزرگ، سازهای موسیقی، حتی برش های ویژه تاریخی سرزمین ما را در سطح جهانی به اسم دیگر کشور نام گذشته اند و در واقع برند شده اند و ما در این خصوص کاری نمی توانیم انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار