شهید محمد علی دارمی که برای ادامه راه همرزمانش بی تابی می کرد مرخصی 10روزه اش را نیمه تمام گذاشت و پس از تشییع دو شهید همرزمش به جبهه نبرد بازگشت تا خود را به خیل رزمندگان برساند.
کد خبر: ۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 24 May 2015
تابناک بوشهر: برادر این شهید درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محمد علی 10 روز به مرخصی آمده بود اما هنگامی که پیکر دوتن از دوستان شهیدش را به گناوه آوردند تاب ماندن نیاورد ویک روز بعد از تشییع آن شهیدان 'سید توفیق موسوی 'و'سید ابراهیم موسوی' راهی محل خدمت خود در منطقه عملیاتی جفیر شد.

عباس دارمی افزود: وقتی این دو شهید را دفن کردند برادرم سر از پانمی شناخت ومی گفت: خوشابه حال آنهایی که شهید شدند و من هم شهید می شوم اما معلوم نیست کی باشد.

او اظهار کرد: مادرم متوجه شد که محمد علی قبل از اتمام مرخصی اش به ترمینال رفته تا بلیت سفر به اهواز تهیه کند، بی تاب شد و از او خواست تا پایان مرخصی نزد ما بماند، اما شهید تاب ماندن نداشت.

برادر شهید دارمی اظهارکرد: شب تا ساعت دو بامداد دور هم نشسته بودیم، انگار می دانستیم که آخرین شب نشینی با محمد علی است.

مادر روکرد به برادرم وگفت: امشب چه شده که تااین وقت شب بیداری ؟محمد علی با خوشرویی جواب داد 'مادر امشب شب عشق است وبرای من بهترین شب است .

برادر شهید می گوید: شهید محمد علی صبح زود بیدار شد، وسایل سفر را آماده کرد از او سوال کردم چه عجله ای دارید گفت که باید خود را به منطقه برسانم، دیر شده است.

مادرم درآن لحظات اشک در چشمهایش جاری شد ومحمد علی با شوق وخوشحالی به مادر گفت: ناراحت نباش آنجا عشق ومعشوق است وباماخداحافظی کرد وراهی جبهه شد.

برادر شهید دارمی یادآورشد: بعد از دو شب از عزیمت مجدد برادرم به جبهه ، مادرم خواب اورا دید که لباس سبز برتن دارد وبعد از گذشت پنج روز خبر شهادتش را به ما اطلاع دادند.

شهید محمد علی دارمی فرزند احمد درآبانماه سال 1344 دریکی از روستاهای آبادان دیده برجهان گشود وپس از گذارندن دوران کودکی تحصیلات ابتدایی خود را در روستای ' منیوحی' اروند کنار ،گذراند.

به دلیل نبود مدرسه راهنمایی در روستای زادگاهش به ناچار ترک تحصیل کرد ودوشادوش پدر وبراداران شروع به کار کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی ودر سال 1359 محمد علی به همراه خانواده اش محل زندگی را ترک کرد و درسال 1362 به عنوان مهاجر وارد شهرستان گناوه شد.

این شهید والامقام در سال 1365 به خدمت مقدس سربازی اعزام شد وبعد از طی دوره آموزشی به لشکر 92 زهی اهواز ملحق شد وبعد به جبهه جنوب منطقه جفیر اعزام گردید.

شهید محمد علی دارمی سرانجام درتاریخ 9/1/1366 خون پاکش درمنطقه عملیاتی جفیر به زمین ریخته شد وبدن نازنینش به سختی آسیب دید وروح پاکش به ملکوت اعلا پیوست.

پیکر پاک شهید والامقام محمد علی دارمی بعد از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بندر گناوه آرام گرفت.

روحش شاد، یادش گرامی وراهش پر رهرو باد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار