رییس مرکز فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: 56 نفر از کارکنان یکی از شرکت های پیمانکاری فاز 19 پارس جنوبی که بدلیل مسمومیت روز گذشته (سه شنبه )در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری شده بودند پس از بهبودی شامگاه سه شنبه مرخص شدند.
کد خبر: ۴۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 27 May 2015
تابناک بوشهر: دکتر عبدالکریم دادجو افزود: شمار مسمومان کارکنان شرکت یادشده از 118 نفر به 121 نقر افزایش یافته بود که مابقی آنها بدون بستری ، در محل شرکت درمان شده بودند.

وی یادآور شد: هرچند از آب و غذای مصرفی کارکنان شرکت یادشده نمونه گیری شده است اما هنوز آزمایشگاه علت مسمومیت را اعلام نکرده است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان بوشهر اظهارداشت:مسمومیت غذایی در مجموعه شرکت های مستقر در پارس جنوبی هر ساله بارها تکرار می شود که باید فکری برای بهداشت آب و غذای شاغلان این شرکت ها کرد.

وی ادامه داد: غذای مصرفی کارکنان شرکت های پیمانکاری از طریق آشپزخانه های عمومی و خارج از مجموعه شرکت تامین و از طریق خودرو به محل شرکت ها منتقل می شود.

دادجو گفت:باتوجه به اینکه غذا در ظروف یکبار مصرف بسته بندی و تاز زمان صرف غذا بدلیل بعد مسافت مدت زمان زیادی در گرما نگهداری می شود احتمال فساد پذیری غذا بالا می رود.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان بوشهراظهارداشـت : برای جلوگیری از مسمومیت کارکنان شرکت های پارس جنوبی یا باید آشپزخانه در محل شرکت های پیمانکاری مستقر باشد یا کارکنان به سالن های محل تبخ غذا منتقل شوند.

وی با بیان این که گرمی هوا در منطقه پارس جنوبی فساد پذیری غذا را بالا می برد افزود: بدلیل زیاد بودن شمار کارکنان شرکت های پارس جنوبی نظارت بر نحوه تهیه و توزیع غذا برای این افراد از حساسیت بالایی برخوردار است.

در پارس جنوبی 24 فاز پایشگاهی وجود دارد که تاکنون 12 فاز به بهره برداری رسیده است.

همچنین در منطقه پارس جنوبی 29 شرکت پتروشیمی پیش بینی شده است که در زمان حاضر 12 پالایشگاه در دست احداث یا بهره برداری است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار