سه عضو شورای شهر بوشهر در خصوص حواشی پیش آمده در نشست گذشته این شورا پیرامون افزایش اختیارات شهردار توضیحاتی ارائه کردند.
کد خبر: ۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 07 June 2015
 به گزارش «خلیج فارس»؛ در نامه غلامرضا قادریان، زهرا رضایی و الهام بارگاهی که برای «خلیج فارس» ارسال شده، دلیل خروج از جلسه گذشته شورا نه قهر بلکه اعتراض به نحوه اداره جلسه عنوان شده است.

در بخشی از توضیحات این سه عضو شورا، به تفاوت نگاه برخی اعضا و کمیسیون های شورا در خصوص اختیارات شهردار سابق و فعلی انتقاداتی وارد شده است.

متن این نامه را در ادامه می خوانید:



مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی خلیج فارس

با سلام و تهیت

احتراماً در پی درج خبری تحت عنوان «افزایش اختیارات شهردار بوشهر جنجالی شد» توسط آن سایت در خصوص جلسه علتی روز سه شنبه مورخ 94.3.12، جهت تنویر افکار عمومی شهروندان فهیم بوشهری مطالبی به شرح زیر تقدیم می داریم:

1. با عنایت به لایحه ای که در جلسه فوق مطرح شد، شهردار محترم تقاضای افزایش اختیارات شهردار تا سقف معامله به مبلغ 500.000.000 میلیون تومان را داشتند در صورتی که سقف معاملات قبلی توسط شورا مبلغ 120.000.000 میلیون تومان تعیین شده بود. لازم به ذکر است شهردار وقت تقاضای سقف اختیاراتش تا 200.000.000 میلیون تومان را نموده بود که با مخالفت شورا مواجه شد.

2. با نگرش به این که می بایست نظارت بیشتری بر نحوه عملکرد و هزینه هایی که در شهرداری انجام می شود، شورای شهر در 21 ماه گذشته از فعالیتش، اصرار بر این داشته که نمی بایست هزینه کردها از مبلغ مصوب فراتر رود. بر همین اساس بیشتر سوالاتی که شهردار وقت را تا مرز استیضاح کشاند، حول محور عدول از مبلغ تعیین شده شورا توسط ایشان بود. حال این پرسش مطرح می شود که چه اتفاقی افتاده که لایحه درخواست مبلغ 500.000.000 میلیون تومان به کمیسیون بودجه شورای شهر ارجاع داده شده و بدون اظهارنظر کمیسیون مذکور مستقیماً به صحن علنی آمده و رئیس کمیسیون با قاطعیت از این لایحه دفاع می نماید؟ اگر با کمتر از این مبلغ نمی توان کار عمرانی در شهر انجام داد و پروژه ها با کندی مواجه می شوند چرا طی 21 ماه گذشته به شدت اصرار بر این بود که مبلغ تعیین شده جهت انجام امورات شهرداری کافی می باشد؟ از این تصمیم چه برداشتی می توان کرد؟!!!

3. ترک جلسه توسط برخی از اعضاء در تاریخ یاد شده صرفاً به معنای اعتراض به نحوه رأی گیری و اداره جلسه بوده که با عنوان شدن لایحه و طرح در جلسه علنی برخی موافقین طرح صراحتاً اعلام داشتند که به هر شکل ممکن می بایست این لایحه تصویب شود. آیا بهتر نبود که موضوع به این مهمی قبل از طرح در صحن علنی و غافلگیر شدن سایر اعضاء با آنها در میان گذاشته می شد تا تصمیم بهتر و اصولی تری اتخاذ گردد؟

لذا تأکید می گردد ترک جلسه فوق به هیچ عنوان به منزله قهر نمودن برخی از اعضاء و عدم همراهی با شهردار محترم و منتخب نبوده است، امید که خداوند متعال توفیق خدمت خالصانه و صادقانه به همه ما عنایت نموده با همدلی و تفاهم بیشتر انجام وظیفه نماییم. برای شهردار محترم آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


غلامررضا قادریان                 زهرا رضایی                    الهام بارگاهی     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار