معاون صنایع دستی استان بوشهر گفت: برخی از صنایع دستی استان بوشهر از جمله عبابافی در حال منسوخ شدن است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده صنایع دستی در حال منسوخ استان بوشهر احیا می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 13 June 2015
تابناک بوشهر: امین بینش پژوه صبح امروز در نشست با مسئولان میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه از محصولات صنایع دستی استان بوشهر در نمایشگاه تهران استقبال شده اظهار داشت: محصولات صنایع دستی استان بوشهر با 5 رشته در نمایشگاه تهران شرکت کرده که استقبال مطلوبی از محصولات هنرمندان این استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان چیره دست استان بوشهر در رشته‌های گلیم بافی، عبابافی و حصیر بافی و صنایع دستی دریایی، سازه‌های کوبه‌ای در نمایشگاه تهران شرکت کردند.

بینش پژوه با بیان اینکه در نمایشگاه تهران غرفه سازه‌های کوبه‌ای با اجرای کار زنده مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت گفت: استان بوشهر در برخی از شاخه‌های صنایع دستی ویژگی‌های خاص خود را دارد.

معاون صنایع دستی استان بوشهر به عبابافی و اهمیت آن در صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: ما باید به اهمیت آن دسته از صنایع دستی که در حال منسوخ شدن است واقف باشیم و آنها را احیا کنیم.

وی عبابافی را یکی از صنایع دستی استان بوشهر در حال منسوخ شدن دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده صنایع دستی در حال منسوخ استان بوشهر احیا می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی در تهران در غرفه صنایع دستی بوشهر توجه خاصی به دستگاه عبابافی شد و با زارعی صنعت‌گر عبا باف این استان برای حل مشکلات عبابافی گزارش‌هایی تهیه شد.

بینش پژوه به حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسه در غرفه صنایع دستی بوشهر خبرداد و گفت: مشارکت در برنامه‌ها و پروژه‌های بین المللی صنایع دستی با توجه به گفته‌های خانم غداهیجاوی رئیس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسه می‌تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد، زیرا به گفته وی، حضور در این عرصه‌ها سبب هوشیاری مردم و جذب آنها نسبت به صنایع دستی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار