معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ملی بازآفرینی با همت شرکت باز آفرینی شهری ایران درکشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ 25 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، سید مسلم سیدالحسینی روز پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سندتوانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی درصورت تصویب در هیات وزیران بزودی درکشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنا و محور این برنامه برپایه مشارکت مردمی است، اضافه کرد: بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه درکشور ایجاد می‌شود که کار در راس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهر‌های ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند و توسعه شهری بجای کارشناسی و تخصصی برمبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر بعنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهارکرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار