رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به عضویت 117 هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها در مظلومیت به سر می‌برند و باید بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۴۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 16 June 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا بصیری‌پور صبح امروز در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: شوراها در مظلومیت به‌سر می‌برند و انتظار داریم شوراها بیشتر صحبت کنند و فعالیت‌های خود را انعکاس دهند.

بصیری‌پور با بیان اینکه ما شورای شهر هستیم و نه شورای شهرداری، بیان کرد: باید برای رسیدن به جایگاه واقعی شوراها همه تلاش کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: 117 هزار عضو شوراها در کشور ظرفیت بسیار خوبی است که مسئولان باید از این ظرفیت و توانمندی استفاده کنند.

وی یادآور شد: دولت و مجلس باید شورا‌باور باشند و بدانند که شوراها به‌عنوان مجلس محلی در کنار آن‌ها هستند.

بصیری پور از مهم‌ترین برنامه شورای عالی استان‌ها را پیگیری طرح مدیریت یکپارچه شهری، برنامه ششم توسعه و آموزش شوراها عنوان کرد.

رئیس مجمع مشورتی روسای شورای شهرهای استان بوشهر نیز گفت: دولت و مجلس می‌توانند در خصوص طرح‌ها و لوایح از نظرات کارشناسانه اعضای شوراها و شورای عالی استان‌ها استفاده کنند.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: اعضای شوراها از نزدیک مسائل، مشکلات شوراها و اداره شهرها را لمس کرده‌اند و بهترین دیدگاه در خصوص حل مشکلات را نیز می‌توانند ارائه دهند و انتظار دارند دولتی‌ها در راستای رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری بخشی از وظایف خود را به شورا و شهرداری‌ها واگذار کنند.

برزگر‌زاده با بیان اینکه با توجه به عمر 16 ساله شوراها نباید توقع داشته باشیم که شوراها به نقطه و جایگاه اصلی خود رسیده باشند، گفت: انتظار می‌رود شوراها به‌گونه‌ای عمل کنند که دولتی‌ها اعتماد را در شوراها ببینند و از شوراها به‌عنوان بازوان توانمند مدیران اجرایی کشور استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت و انسجام خوبی در جامعه شورای استان حاکم است، اظهار داشت: با توجه به شهدای شاخصی مثل شهید مهدوی، شفیعی و توسلی در استان، انتظار داریم در فضای شهر و روستاهای استان تمثال‌های این شهدای شاخص نصب شود.

اصغر گورکی افزود: با توجه به اظهارات حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری که شوراهای اسلامی در استان بوشهر را اسلام‎گرا، جهادی و دانش‌بنیان عنوان کردند، انتظار داریم شوراها این سخنان آیت‌الله صفایی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار