سرپرست استانداری بوشهربا اشاره به استقرار موکب برای پذیرایی از زائران استان بوشهر در راهپیمایی مراسم اربعین گفت: افرادی که به صورت خودجوش در سطح درون شهرهای استان بوشهر می‌خواهند موکب برقرار کنند باید از سازمان تبلیغات اسلامی تاییدیه دریافت کنند.
کد خبر: ۵۰۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 03 October 2017
عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان و آیین‌های ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: با همکاری، هماهنگی و هوشیاری دستگاه‌های مرتبط در استان، مراسمات دهه محرم با شکوه خاصی و بدون مشکل برگزار شد که از همه دستگاههای اجرایی در این زمینه قدردانی می‌شود.

وی با قدردانی از صدور پروانه موکب در نقاط مختلف برای ارائه خدمات به زائران در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: در راهپیمایی مراسم اربعین موکب‌های متعددی برای ارائه خدمات و پذیرایی از زائران مستقر می‌شود که ایجاد ایستگاه اورژانس درمانی در موکب‌های استان بوشهر در شهر کربلا ضروری است.

سرپرست استانداری بوشهر با اشاره به صدور روادید برای اعزام زائران به کربلای معلی و نجف اشرف خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت برای صدور روادید، اطلاع رسانی و تبلیغات کافی را برای جلوگیری از ازدحام در روزهای پایانی انجام دهد.

گراوند با بیان اینکه با سفارت عراق هماهنگی شود تا برای صدور ویزاهای سیاحتی محدودیت‌های لازم قائل شود تاکید کرد: در مورد صدور ویزای انفرادی هم سیاست این است که از اعزام افراد به صورت انفرادی به عراق جلوگیری شود.

سرپرست استانداری بوشهر بیان کرد: تخلفات صورت گرفته در این زمینه از طریق دستگاه قضایی پیگیری و برخورد قانونی انجام شود تا از اعزام‌های انفرادی جلوگیری شود.

گراوند با تاکید بر توجه به توزیع بسته‌های فرهنگی در موکب‌های تعیین شده افزود: مسئولان فرهنگی کاروان‌ها، محصولات فرهنگی را که قرار است در موکب‌ها توزیع شود با دقت مورد نقد و بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه احداث موکب در شهرها با اولویت هیئت‌های مذهبی مجوزدار است گفت: افرادی که به صورت خودجوش در سطح درون شهرهای استان بوشهر می‌خواهند موکب برقرار کنند باید از سازمان تبلیغات اسلامی تاییدیه دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار